پیشنهاد زیدآبادی برای اعطای جایزه به یک اسرائیلی ضد ایران

زیدآبادی نوشت: دفاع منشه امیر از اسرائیل اما کاملاً شبیه دفاع برخی از سوپرانقلابی‌های داخلی از جمهوری اسلامی است. یعنی به جای آنکه کسی با شنیدن سخنان او متقاعد شود که در طرفِ اسرائیل هم ممکن است بعضی اوقات حرف حسابی وجود داشته باشد، مخاطب مطمئن می‌شود که خودبینی و زیاده‌خواهی جایی برای بیان حقیقت از سوی آنها باقی نگذاشته است.
احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی اش نوشت: بسیاری از ایرانی‌ها، اسرائیل را با منشه امیر می‌شناسند. منشه امیر در پیِ بروز هر بحران و درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، بلافاصله در برابر دوربین‌های فیلمبرداری شبکه‌های مختلف فارسی‌زبان ظاهر می‌شود و تحت عنوانِ "تحلیل‌گر" اظهارنظر می‌کند. کارِ او اما تحلیل‌گری نیست چرا که وظیفۀ خود را دفاع بی‌قید و شرط از مواضع و رفتار دولت‌های حاکم بر اسرائیل و انکار کامل حقوق فلسطینی‌ها، تعریف کرده است.
 
دفاع او از اسرائیل اما کاملاً شبیه دفاع برخی از سوپرانقلابی‌های داخلی از جمهوری اسلامی است. یعنی به جای آنکه کسی با شنیدن سخنان او متقاعد شود که در طرفِ اسرائیل هم ممکن است بعضی اوقات حرف حسابی وجود داشته باشد، مخاطب مطمئن می‌شود که خودبینی و زیاده‌خواهی جایی برای بیان حقیقت از سوی آنها باقی نگذاشته است.
 
این نوع آدم‌ها چه در اسرائیل و چه در ایران، ظاهراً برای دفاع از دولت متبوع خود کوشش می‌کنند، اما ثمرۀ کارشان به نفع نیروی متخاصم است! به نظر من، جمهوری اسلامی باید جایزه‌ای برای منشه در نظر بگیرد، چون تصویری که برخی مجریان صدا و سیما می‌کوشند در بارۀ ماهیت دولت اسرائیل نزد افکار عمومی جا بیاندازند، اما موفق نمی‌شوند، منشه امیر همان کار را با موفقیت به انجام می‌رساند.
 
در مقابل، اسرائیل هم لازم است هدیه‌ای برای سوپرانقلابی‌های داخل ایران تدارک ببیند، چون آنها هم با موفقیتِ تمام، تصویری از ماهیتِ جمهوری اسلامی ترسیم می‌کنند که اسرائیل قصد جا انداختن آن را سطح دنیا دارد!

نظر خود را ثبت کنید