نتانیاهو : حملات علیه حماس متوقف نخواهد شد/ اگر پیروز نشویم، پیامدهای ناگواری در انتظار ما خواهد بود

نتانیاهو مدعی شد: اسرائیل آغازگر جنگ نبود اما در آن پیروز خواهد شد و امروز یک نظامی زن اسرائیلی نزد حماس را آزاد کردیم.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه شب در کنفرانس خبری با یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم با تاکید براینکه حملات علیه حماس متوقف نخواهد شد ادعا کرد که دعوت به آتش‌بس به معنای تسلیم شدن است و ما این کار را نخواهیم کرد.
 
به گزارش ایرنا از الجزیره، نتانیاهو مدعی شد: اسرائیل آغازگر جنگ نبود اما در آن پیروز خواهد شد و امروز یک نظامی زن اسرائیلی نزد حماس را آزاد کردیم.
 
وی با بیان اینکه حماس بیش از ۲۰۰ اسرائیلی را به اسارت گرفته و باید بدون هیچ شرطی آنها را آزاد کند، گفت: این گروه باید به خاطر هدف قرار دادن غیرنظامیان پاسخگو باشد.
 
نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: حماس باید به تاریخ ملحق شود و این هدف (رژیم) اسرائیل را متحد می‌سازد چرا که اگر در این جنگ پیروز نشویم، پیامدهای ناگواری در انتظار ما خواهد بود.
 
نتانیاهو در ادامه با بیان اینکه تاکنون دو مرتبه با خانواده‌های اسرا دیدار کردم و با آنها همدرد هستم، مدعی شد: دعوت به آتش‌بس یعنی تسلیم شدن و ما این کار را نخواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.
 
وی همچنین در اظهاراتی سخیف ایران را محور شرارت خواند و ادعا کرد ایران تلاش می‌کند حماس را تأمین مالی کند.
 
نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت: متاسف هستیم که بعضی دوستان ما به طور قاطع حملات حماس را محکوم نکردند.
 
از سوی دیگر یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل نیز در اظهاراتی افزود: هدف از عملیات زمینی، بازگرداندن اسرا و نابود کردن توانمندی‌های حماس است.
 
وی در ادامه مدعی شد: حماس دو گزینه پیش روی خود دارد، یا مرگ یا تسلیم شدن و راه سومی ندارد.
 
وزیر جنگ اسرائیل، گفت: به هر تهدیدی از سمت شمال پاسخ می‌دهیم و هرکس ما را به سمت جنگ بکشاند، بهای سنگینی پرداخت می‌کند.
 
گالانت همچنین با بیان اینکه حماس افراد زیادی را به اسارت گرفته است، افزود: اولویت ما چگونگی پیروز شدن در جنگ و بازگرداندن اسرا است.
 
وی در پایان تاکید کرد: آمریکا در جنگ علیه غزه در کنار ما است و از ما حمایت می‌کند.

نظر خود را ثبت کنید