رپرتاژ آگهی

مدارک لازم برای سفر به پاریس

یکی از شهرهایی که معمولا در لیست رویایی سفر همه وجود دارد، پاریس است. این شهر جذاب و رومانتیک، می‌تواند مقصد بسیار جذابی برای مناسب‌های خاص باشد. اما قبل از تهیه بلیط هواپیما پاریس، باید برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کرده باشید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی در مورد مدارکی که برای سفر به پاریس نیاز دارید، بخوانید.

مدارک لازم برای سفر به پاریس

سفر به شهر ایفل و مونالیزا

درحالی‌که در کنار رود سن قدم می‌زنید و خنکای هوا به صورتتان می‌خورد، صدای نواختن نوازندگان خیابانی از دوردست شما را به سمت خودشان می‌کشد. روی سنگ‌فرش‌ها می‌دوید تا به نوای خوش موسیقی نزدیک‌تر شوید. کمی با گردشگران دیگر از موسیقی لذت می‌برید و این بار بوی خوش کروسان تازه است که شما را به سمت دیگری می‌کشد. با کروسان تازه دلپذیر در دستتان سری به برج ایفل می‌زنید، باران شروع به باریدن می‌کند و به داخل موزه لوور پناه می‌برید تا در این میان سری هم به لبخند ژکوند مونالیزا زده باشید. پس‌از گشت و گذار در موزه نوبت به گشتن در پایتخت مد جهان می‌رسد. از این بوتیک به آن بوتیک مدتی در بین لباس‌های بهترین طراحان دنیا خیال‌پردازی می‌کنید تا وقتی که حسابی گرسنه شده‌اید و حالا وقت آن است که از غذاهای جذاب و منحصر‌به‌فرد فرانسوی لذت ببرید. البته قبل از این‌که به این شهر رویایی سفری داشته باشید، باید بلیط پاریس خود را تهیه کنید.

 

ویزای شینگن، مجوز ورود به دنیای منحصربه‌فرد اروپا

همان‌طور که می‌دانید، برای ورود به 27 کشور در اروپا، باید ویزای شینگن داشته باشید. برای گرفتن این ویزا مدارک و شرایط خاصی لازم دارید. اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز تمکن مالی است. منظور از تمکن مالی، داشتن گردش حساب 3 ماهه به مبلغ حداقل 300 میلیون تومان برای هر نفر است. البته ویزای شینگن نیز، چند نوع دارد. انواع آن عبارتند از:

  • ویزای A: این ویزا ترانزیت است و مخصوص افرادی است که قرار است صرفا در فرودگاه یکی از این 27 کشور توقف داشته باشند. با این نوع ویزا، شما امکان خروج از فرودگاه را نخواهید داشت.

  • ویزای B: این ویزا تنها برای 5 روز است. اگر برای یک سفر کوتاه به فرانسه می‌خواهید بلیط پاریس تهیه کنید، این ویزا مناسب شما است.

  • ویزای C: با این ویزا در یک بازه 6 ماهه می‌توانید حداکثر سه ماه در اروپا اقامت داشته باشید. البته دقت کنید تعداد دفعات ورود در این ویزا متفاوت است و هنگام اقدام باید تعداد ورودی که ممکن است داشته باشید را، اعلام کنید.

  • ویزای D: این ویزا برای افرادی که می‌خواهد به اروپا مهاجرت کنند مناسب است و طولانی مدت است.

 

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای شینگن

اگر قصد دارید قبل از خرید بلیط پاریس برای ویزای شینگن اقدام داشته باشید، باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار دو صفحه خالی
  • اصل پاسپورت‌های قدیمی در صورت داشتن سابقه سفر و ویزا
  • 3 عدد عکس 3.5 در 4.5 رنگی جدید
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • گردش مالی 3 تا 6 ماه اخیر ترجمه شده به انگلیسی و موجودی حداقل 300 میلیون تومان برای هر نفر
  • اصل هر نوع سند ملکی موجود
  • برای دانش‌آموزان و دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل
  • برای کودکان زیر 18 سال که با یکی از والدین سفر می‌کنند، رضایت‌نامه محضری ترجمه شده
  • فرم اطلاعات پر شده برای هر متقاضی
  • انگشت‌نگاری که در مرکز انگشت‌نگاری انجام شده است

مدارک لازم برای سفر به پاریس

مدارک شغلی

مدارک شغلی برای هر شرایطی متفاوت است. از جمله این شرایط:

  • برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار که در آن سمت، حقوق دریافتی، زمان شروع به کار و مدت مرخصی که برای آن‌ها صادر شده است، ذکر شده باشد. همچنین برای کارمندان دولتی فیش حقوقی چند ماه اخیر نیز، لازم است.

  • برای خویش فرمایان: اصل و ترجمه جواز کسب و یا گواهی ثبت شرکت و برگه‌های مالیاتی شرکت و هر نوع مدارکی که نوع و اندازه کار را نشان بدهد.

  • برای بازنشتگان: فیش حقوقی حداقل 3 ماه اخیر و ارائه نامه رسمی بازنشستگی

  • خانم‌های خانه‌دار: ارائه مدارک مالی و کاری همسر

 

هزینه درخواست ویزا شینگن

هزینه درخواست این ویزا، با توجه به سن و شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. اما معمولا بین 300 تا 600 یورو است.

 

برنامه‌ریزی مناسب سفر

یکی از مواردی که برای افیسرهای سفارت مهم است، برنامه شما برای سفرتان است. این ماموران باید مطمئن شوند که قصد شما از سفر چیست و برای آن برنامه کامل و دقیقی ریخته‌اید. پس اگر قصد گرفتن ویزای شینگن نوریستی را دارید، باید از قبل بلیط پاریس خود را رزرو کرده و واچر هتل نیز تهیه کنید. برای افرادی که با دعوت‌نامه به اروپا سفر می‌کنند، واچر هتل الزامی نیست اما فردی که دعوتنامه فرستاده است باید حداقل یک اتاق اضافه برای پذیرایی از مسافران در منزل خود داشته باشد. اگر برای یک مناسبت خاص به پاریس سفر می‌کنید، حتما وقت کافی برای گشتن در این شهر رویایی در نظر بگیرید، موزه لوور و برج ایفل تنها بخشی از دیدنی‌های متنوع این شهر زیبا هستند.

 

به خانه باز می‌گردیم

یکی از موارد مهم برای صدور ویزا شینگن، این است که بتوانید به مامور سفارت ثابت کنید قصد بازگشت به کشور را دارید و نمی‌خواهید با بلیط پاریس کنگر بخورید و لنگر بیندازید! پس هرگونه مدرکی که ثابت کند در ایران کار، زندگی و شرایط مناسبی برای بازگشت دارید، به اخد ویزای شما کمک خواهد کرد. همچنین تمکن مالی یکی از مهم‌ترین مدارک برای ویزای شینگن است. پس اصلا تا قبل از گرفتن ویزای خود به حداقل مبلغ حساب دست نزنید.

مدارک لازم برای سفر به پاریس

سفر به پایتخت مد با فلای تودی

اگر دیدن هفته مد پاریس یا خرید در بهترین بوتیک‌ها و یا پرسه زدن در شهر قدیمی و پرماجرای پاریس جز لیست آرزوهای شما است، همین حالا برای خریدن بلیط پاریس خود به سایت فلای تودی مراجعه کنید. به راحتی بین انواع بلیط‌های موجود بگردید و مناسب‌ترین بلیط را برای خودتان انتخاب کنید. همچنین برای رزرو هتل پاریس یا اقامتگاه متناسب با زمان سفرتان نیز، از سایت فلای تودی می‌توانید بهترین هتل‌ها را انتخاب کنید.


نظر خود را ثبت کنید