نمایشگاه تیم برتون از پشت صحنه انیمیشنی که 30 سال از آن گذشت! (+تصاویر)

 این نمایشگاه با عنوان سرزمین رویایی، فرصتی منحصر به فرد برای غوطه ور شدن در دنیای افسونگر انیمیشن نمادین استاپ موشن محصول سال 1993 محسوب می شود...

عصر ایران- به مناسبت سی‌امین سالگرد انیمیشن کابوس پیش از کریسمس، موزه هنر مک‌نی در سن آنتونیو تگزاس، نمایشگاهی را به فیلمساز مشهور تیم برتون تقدیم می ‌کند.

پوستر انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

نمایشگاه تیم برتون از پشت صحنه کابوس پیش از کریسمس

 این نمایشگاه با عنوان سرزمین رویایی، فرصتی منحصر به فرد برای غوطه ور شدن در دنیای افسونگر انیمیشن نمادین استاپ موشن محصول سال 1993 محسوب می شود که از طریق نمایش مجموعه ‌ای از مدل‌ های کوچک و آثار هنری اصلی که برای جان بخشیدن به فیلم محبوب استفاده شده اند، عملی شده است. این نمایشگاه تا 14 ژانویه 2024 به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌ توانند برای باری دیگر با شخصیت ‌های دوست ‌داشتنی و در عین حال عجیب و غریب «کابوس پیش از کریسمس» تیم برتون مانند اوگی بوگی و قهرمان محبوب جک اسکلینگتون ارتباط برقرار کنند. این نمایشگاه ماکت‌ هایی را که در اصل برای فیلم نمادین برتون ساخته شده بودند و همچنین مجموعه ‌ای از آثار هنری ارزشمند را در کنار هم قرار می دهد و از مهمانان دعوت می‌ کند تا سفرهای تخیلی خود را در قلمرو جهان فانتزی آغاز کنند.

علاوه بر این در راستای اشاره به خاستگاه خلاقیت های تیم برتون در والت دیزنی، «تالار پرتره های عجیب و غریب» جذابی نیز تدارک دیده شده است...

فیلم کابوس پیش از کریسمس نامزد جایزهٔ اسکار بهترین جلوه‌های ویژه در سال ۱۹۹۳ بود (که در مقابل فیلم پارک ژوراسیک شکست خورد). فیلم به مذاق منتقدین بسیار خوش آمد چنانچه وبگاه «Rotten Tomatoes» به فیلم ۹۷٪ مثبت داد و آن را بهترین فیلم تاریخ سینما در ژانر کریسمس خواند.

 کابوس پیش از کریسمس، موزه هنر مک‌نی


نظر خود را ثبت کنید