داور جشنواره نقش تن‌ پوش:

داوری جشنواره نقش تن پوش با رویکرد هنری و صنعتی است

تهران-ایرنا- داور پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، تجاری ‌سازی آثار برتر جشنواره را از اهداف مهم این دوره برشمرد و گفت: داوری آثار این دوره از جشنواره با ادغامی از رویکرد هنری و صنعتی انجام شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ‌مهدی محمودی اظهار داشت: یکی از مهمترین مؤلفه‌ های داوری آثار نقش تن ‌پوش، قرار گرفتن هنر و صنعت در کنار یکدیگر بود بدین معنا که اعضای هیئت داوران ترکیبی از فعالان و تولیدکنندگان توانمند در حوزه پوشاک مردانه و تی ‌شرت و نمایندگانی از میان اساتید دانشگاه و طراحان آزاد و برگزیده جشنواره مد و لباس فجر بودند.
محمودی افزود: در پنجمین جشنواره نقش تن‌ پوش، داوری را ادغامی از هنر و صنعت دادیم تا معطوف به بازاری حرکت کنیم که داوران بازار را تأیید می ‌کنند و به نظر می‌ رسد این امر باید یکی از مهمترین نکات قابل توجه در راستای برگزاری جشنواره‌ های حوزه مد و لباس باشد.
وی با اشاره به اینکه 50 تا 80 اثر در بخش نمایشگاهی انتخاب می شوند گفت: این تعداد اثر متناسب با فضای نمایشگاهی انتخاب می‌ شود و امید است در دوره‌ های بعدی، آثار در مقیاس بزرگتر به مخاطبان ارائه شوند.
سرکمیته هیئت داوران پنجمین جشنواره نقش تن‌ پوش افزود: جشنواره‌ ها در گذر زمان رشد می ‌کنند و امید است با وجود تلاش‌ های جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر و حمایت‌ های معنوی نهادهایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد برگزاری جشنواره‌ ای پویا و اثربخش در عرصه مد و لباس باشیم.
جشنواره نقش تن پوش، تلاشی برای الگوسازی و ترویج استفاده از طرح‌ ها و نقش‌ های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها و ترغیب هنرمندان جوان به طراحی و خلق تصاویر زیبا روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است که 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن پوش، این دوره در بخش‌ مسابقه و همچنین بخش جنبی شامل برگزاری نشست های تخصصی و برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش برگزار می‌شود.
علاقه‌ مندان می ‌توانند برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.jdart.ir مراجعه کنند.
پنجمین جشنواره نقش تن پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدو لباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، وزارت علوم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می شود.
فراهنگ**9338**1027** دریافت کننده: صدیقه بهارلو**انتشار: جواد دهقانی

نظر خود را ثبت کنید