شناورهای دریایی سنتی استان بوشهر نوسازی می شود

گناوه- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: طرح ساماندهی و نوسازی شناورهای دریایی سنتی استان بوشهر در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، سیدحسین حسینی محمدی روز چهارشنبه در بازدید از اسکله و تاسیسات بندری گناوه افزود: در این طرح که آیین نامه آن با همکاری دستگاههای مرتبط دردست تدوین است، شناورهای چوبی و رده خارج با تناژ پایین ساماندهی و تغییر رسته داده و به جای آنها با مقیاس و تناژ بالاتری جایگزین خواهدشد.
وی اضافه کرد: در این طرح درصددیم بخشی از این شناورها به سمت گردشگری، رستوران و هتل های دریایی و یا کسب وکار مرتبط با دریا تعریف و سوق داده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهارکرد: اجرای این طرح نیاز به مکانیزم های تشویقی دارد که از دستگاههای مرتبط انتظار داریم ایده و نظرهای خود را ارایه تا برای مصوب شدن و اختصاص یارانه و کمک های بلاعوض به استانداری بوشهر برای نهایی شدن و سپس به دولت پیشنهاد شود.
رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه نیز گفت: طرح توسعه بندر گناوه در دست اجراست که با تکمیل آن اقتصاد و تجارت این منطقه رونق مضاعف تری خواهد گرفت.
نورالله اسعدی افزود: این شهرستان دارای یکهزار شناور است که عمده آنها چوبی است و به کشورهای همسایه خلیج فارس در امر تجارت و کالای ملوانی تردد می کنند.
بندرگناوه از بنادرهای فعال تجاری استان بوشهر است.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه

نظر خود را ثبت کنید