استاندار خراسان جنوبی از کارخانه منیزیم سربیشه بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه از کارخانه منیزیم سربیشه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید، فعالیت و مشکل این مجموعه تولیدی قرار گرفت.
در این بازدید که تعدادی از مدیران کل و مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند، سید علی اکبر پرویزی، گفت: حمایت از صنعت در اولویت کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
وی حمایت از تولید کننده را اصلی ترین راه رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: مسئولان و متولیان امر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از موانع تولید به کار ببرند تا با تولید بیشتر اقتصاد پویاتری شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، پرویزی با اشاره به برخی مشکلات این واحد تولیدی ار قبیل برق، تعرفه پایین صادرات منیزیم و مطالبات مالی این مجموعه، تاکید کرد: تسهیل سازی در تولید وظیفه دولت است و دولت باید زیرساخت های مناسب را تهیه کند.
وی اظهار کرد: در زمینه برق اقدام های لازم انجام خواهد شد و در مورد تعرفه پایین صادرات منیزیم که اصولا واردات زیادی را در بر خواهد داشت اگر طرح توجیهی مناسبی برای تامین این بخش وجود داشته باشد حتما از دولت مطالبه خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی امروز با سفر به سربیشه ، محمد جواد فلاحی را به عنوان فرماندار این شهرستان معرفی و از خدمات فرماندار قبلی قدرانی کرد.
پرویزی همچنین در دیدار با خانواده شهید ابراهیمی در این شهرستان، شهدا را پرچم دار اصلی نظام و انقلاب دانست و ذکر کرد: اگر امروز کسی مسئولیتی به عهده دارد، وامدار خون پاک شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی، استقامت، استواری و ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران را قابل قدردانی دانست و افزود: اینها مردان بی ادعایی بودند که بدون هیچگونه چشم داشتی از جان، مال و ناموس و کشور فاع کردند تا امروز وضع به گونه ای باشد که شاهد آن هستیم.
وی اظهار کرد: در زمان جنگ سخنرانی های مختلفی که انجام می شد، هیچ فردی وعده ای نداد و رزمندگان اسلام فقط برای رضای خدا، روانه جنگ حق علیه باطل شدند.
استاندار خراسان جنوبی در این سفر با حضور در گلزار شهدای سربیشه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
کارخانه منیزیم شهرستان سربیشه برای 390 نفر اشتغال فراهم کرد و سالانه 47 هزار تن اکسید منیزیم سینره و 6 هزار تن منیزیم ذوبی تولید می کند.
شهر سربیشه در 65کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
این شهرستان مرزی در سرشماری سال 1390، حدود 40 هزار نفر جمعیت و 11هزار خانوار داشت.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

نظر خود را ثبت کنید