رئیس کمیته امداد:

مجلس در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به کمیته امداد داشته است

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه خوشبختانه وفاق بسیار خوبی برای ارتقای جایگاه مددجویان کمیته امداد در سطح ملی و با هدف امداد رسانی ایجاد شده است،اظهارکرد: مجلس در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به کمیته امداد داشته است.

به گزارش ایسنا ، پرویز فتاح در سفر به شهرستان‌های شاهرود و میامی استان سمنان با اشاره به نگاه ویژه برنامه ششم توسعه به کمیته امداد گفت: تلاش  مجلس و دولت در کنار سازمان های مردم نهاد و آحاد جامعه برای رفع محرومیت ها در خور توجه بوده است و باعث می‌شود تا اقدامات خوبی در جامعه برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه امروز این نهاد، در کشور منزوی نیست و مجلس، دولت و دیگر دستگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به آن دارند،اظهارکرد: فارغ از جناح‌های سیاسی امروز خوشبختانه به موضوع امداد در جامعه نگاه مثبتی وجود دارد و مسائل پیرامون آن به خوبی رسیدگی می‌شود.
فتاح کمیته امداد را نهادی مردمی دانست و تصریح کرد: با مردم بودن عاملی برای توجه همه ارکان نظام به این حوزه محسوب می شود.
وی افزود: خروج مددجویان از پوشش کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد شغل برای محرومان از مهمترین اولویت‌های این نهاد است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه اعتبارات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان در سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی سه برابری داشته است. در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد توماناعتبارات پرداخت تسهیلات امدادی به کمیته امداد تخصیص یافت که این میزان در سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است و خوشبختانه رشد خوبی را نشان می‌ دهد.
فتاح در ادامه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته، افزایش اعتبارات در مقوله تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی به مددجویان است که این میزان از هزار میلیارد تومان در سال۹۵ به ۲ هزار  و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش‌یافته است.
وی افزود: شاید بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران افزایش اعتبارات تسهیلات از سوی بانک‌ها را در شرایط اقتصادی کنونی غیرممکن می‌دانستند اما با وفاق و همدلی موجود حول محور امداد شاهد بودیم که افزایش اعتبارات تسهیلات بدون مخالفت بانک‌ها رشدی دو برابری داشته است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی جذب‌شده است، اظهارکرد: باید به دنبال تخصیص آن‌ها در سطح کشور باشیم تا بتوانیم برای توانمندسازی مددجویان اقدامات لازم را انجام دهیم.
فتاح در ادامه گفت: از مجلس شورای اسلامی نیز باید تقدیر کرد که ۱.۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی را به مناطق محروم اختصاص داد و با دعوت از ما، سهمیه کمیته امداد را نیز در این اعتبارات لحاظ کرد. این امر درخور توجه است و بعضاً مسبوق به سابقه نیز نبوده است و جای خوشحالی دارد که نمایندگان مردم توجه ویژه‌ای به کمیته امداد دارند.
رئیس کمیته امداد امام (ره) افزود: افزایش اعتبارات و تخصیص‌ها لطف و عنایت الهی است که به مجموعه کمیته امداد داشته است و با وفاق خوب در سطح جامعه، تمام‌ کارها با روالی مشخص در حال انجام است.
وی افزود: در اطراف ما فرصت‌های زیادی وجود دارد که باید برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی کرد. یکی از راه‌های این کار جذب حامیان مردمی برای امداد رسانی و رسیدگی به نیازمندان جامعه است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به وضعیت مناسب شهرستان میامی در حوزه کشاورزی و دامداری گفت: توجه به پرداخت زکات باید در شهرستان بیشتر دیده شود چرا که اگر این فریضه رعایت شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های کارکنان کمیته امداد، اظهار کرد: این نهاد مقدس افرادی را در خود می‌بیند که در قید و بند ساعت نیستند و چه‌بسا باید از تأسی مولایشان علی(ع) شبانه با رعایت عزت، کرامت و حرمت نیازمندان جامعه به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، فتاح در ادامه سفر استانی خود به شهرستان شاهرود و میامی علاوه بر دیدار با امدادگران و مسئولان محلی از منازل مددجویان برای بررسی مشکلات و تسریع در روند خدمت‌رسانی به آنان بازدید کرد.
انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید