دیپلمات مصری: حماس بیشترین توجه را به امنیت ما دارد

اولین سفیر مصر نزد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، حادثه اخیر رفح ثابت کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اهتمام شدیدی به امنیت ملی مصر دارد.

به گزارش ایسنا، محمود فهمی کریم، اولین سفیر مصر نزد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حماس مسئول ارسال عناصر مسلح به صحرای سینا نیست و با گروه تروریستی داعش همکاری نمی‌کند و هیچ خطری از سوی آن، امنیت مصر را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری الرساله نت خاطرنشان کرد: مصر باید جنبش حماس را تقویت و از آن حمایت کند. ما باید به وظایف خود در قبال طرف‌هایی که امنیت ملی ما را حفظ می‌کنند، عمل کنیم.

وی افزود، حادثه اخیر باعث باز شودن گوش‌های بسیاری از افرادی شد که رسانه‌ها آنها را فریب داده بودند و به آنها ثابت شد که عکس مطالب منتشر شده در رسانه‌ها درباره حماس صحیح است.

سفیر پیشین مصر در فلسطین همچنین از برخی اقدامات این کشور در قبال مسافران غزه‌ای که اخیرا بازداشت شده‌اند و مشکلات این مسافران در جریان ورود و خروج از غزه به مصر انتقاد کرد و گفت: باید اذعان کرد که این اقدامات تعجب‌آور و دردناک است و نباید با جنبشی که همگان به صداقت و پایبندی آن به توافقات پی برده‌اند، چنین رفتاری صورت بگیرد.

کریم تصریح کرد که مصری‌ها ماهیت تناقضات و اختلافات موجود در غزه را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند که حماس با گروه‌های تندرویی مواجه است که از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند. آنها نمی‌دانند که این گروه‌ها سعی در تحریک این رژیم به بمباران مجدد نوار غزه و هدف قرار دادن منازل رهبران حماس را دارند.

وی افزود، گروه‌های تندرو با حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در حال جنگ هستند و حقایق روشن می‌شود و آنچه را که ما این همه مدت می گفتیم، ملت مصر امروز با چشم خود می‌بیند و انفجار انتحاری اخیر نشانگر عدم ارتباط حماس با این گروه‌های تندرو است.

سفیر پیشین مصر در فلسطین خاطرنشان کرد: هر چند موضع قاهره در قبال حماس منفی و در زمینه اقدامات لازم برای کاهش شدت محاصره نوار غزه کم بود اما ما همچنان امیدوار به بازگشایی گذرگاه رفح در آستانه عید قربان هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان مصری باید بدانند که تضعیف حماس شکست سنگینی برای مصر به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید