ساخت 681 مدرسه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 681 مدرسه با 2 هزار و 804 کلاس درس و اعتبار افزون بر 2 هزار و 340 میلیارد ریال (234 میلیارد تومان) در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.
علیرضا راشکی در گفت وگو با ایسنا- افزود: به همت دولت تدبیر و امید ساخت 297 مدرسه با 980 کلاس درس و افزون بر 748 میلیارد ریال اعتبار از مجموع 692 مدرسه ساخته شده در این مدت با مشارکت خیران انجام شده است.

راشکی گفت: سیستان و بلوچستان از جمله محدود استان های کشور است که معاونت مشارکت خیران را در اداره کل نوسازی مدارس راه اندازی کرده که بر اساس اقدامات این بخش در قالب برگزاری همایش‌های ملی و استانی در سال‌های اخیر میزان مشارکت خیران از 95 میلیارد ریال (9 میلیارد و 500 میلیون تومان) سال 92، هم اینک به 470 میلیارد ریال (47 میلیارد تومان) افزایش یافته است.

وی افزایش اقدامات صورت گرفته در حوزه مدرسه سازی سیستان و بلوچستان را علاوه بر عنایت مسئولان کشوری و استانی معطوف به مشارکت بسیار خوب خیران دانست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با توجه به نرخ 14 برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان وی گفت: وی گفت: همچنین 543 کلاس درس کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در تلاش برای جایگزینی فضاهای مناسب به جای آنها هستیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته تخریب و بازسازی 390 کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.

راشکی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۱۵ کلاس درس جدید در قالب ۱۲۲ واحد آموزشی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این کلاس ها بیش از ۱۲ هزار دانش آموز از فضای استاندارد آموزشی بهره مند می شوند، افزود: با این وجود همچنان در سطح شهرستان های استان سیستان و بلوچستان نیازمند راه اندازی ۵ هزار کلاس درس جدید هستیم.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید