نیاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان به هشت میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با انتقاد از بی‌مهری برخی مسئولان این استان در روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان، گفت: تکمیل این پروژه نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایسنا، عباس حسن‌نیا  اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان از سال 90 آغاز شده و تاکنون تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.در طول این مدت جلسات زیادی را با مسئولین مختلف برگزار کردیم اما وعده هایی که داده شد در حد حرف باقی ماند. مسئولین قول داده بودند که اراده استانی بر این است که این مرکز را بسازیم اما در عمل این کار را منوط به بودجه کشوری کردند. در شهرهای دیگر کشور، شهرداری ها برای ساخت مرکز دفاع مقدس همکاری می کنند اما در گرگان این کار صورت نگرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی این پروژه گفت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است اما در واقع ما 5 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوبه برای این پروژه داشتیم و  مکانی که برای این مرکز انتخاب کردیم در حال حاضر به یک مرکز فرهنگی برای مرکز استان تبدیل شده است. شورای گردشگری استان به ریاست دکتر ربیعی معاون استاندار در سال 85 این محل را انتخاب کرده که این انتخاب یک انتخاب درست و منطقی بود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا گردشگری جنگ را "گردشگری سیاه" می نامند، گفت: در برخی از مناطق دنیا یکی از عواملی که باعث جذب گردشگر به آن منطقه می شود، همین مسائل مربوط به جنگ است.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: به دنبال ثبت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در فهرست آثار ملی کشور هستیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید