سرپرست دادسرای نظامی ناحیه غرب استان تهران:

اولین قدم حفظ قدرت نیروهای مسلح، ارجاع بدون ملاحظه جرایم به مرجع قضایی است

سرپرست دادسرای نظامی ناحیه غرب استان تهران با بیان اینکه برای حفظ قدرت نیروهای مسلح به صورت تجربی اولین قدم این است که جرائم ارتکابی کارکنان تحت امر، بدون ملاحظه به مرجع قضایی صالح ارجاع داده شود، گفت: با این عمل هر فردی که سودای تخلف در سر دارد از این پدیده ناهنجار دوری می‌کند.

به گزارش ایسنا، ایرج عباسی معاون دادستان نظامی استان تهران و سرپرست دادسرای نظامی ناحیه غرب استان تهران در مراسم افتتاح افتتاح دادسرای نظامی ناحیه غرب استان تهران با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح بر کسی پوشیده نیست، گفت: حفاظت و حراست از نیروهای مسلح چیزی نیست که از آن بگذریم. رهبر انقلاب نیروهای مسلح را شجره طیبه نامیدند. این شجره طیبه برای صحت و سلامت به مراکز عریض و طویل نیاز دارد که یکی از این مراکز، سازمان قضایی نیروهای مسلح است تا امر حفاظت را انجام دهد.

وی عنوان کرد: برای حفظ قدرت نیروهای مسلح به صورت تجربی اولین قدم این است که جرائم ارتکابی کارکنان تحت امر بدون ملاحظه به مرجع قضایی صالح ارجاع داده شود. با این عمل هر فردی که سودای تخلف در سر دارد از این پدیده ناهنجار دوری می‌کند. اگر برخورد قضایی نباشد رحمت جاری می شود و منجر می شود سایر کارکنان نیز از او تبعیت کنند.

وی افزود: این امر مانند موریانه ای است که از درون درخت را می پوساند. جرائم باید به موقع گزارش داده شود تا فرماندهان بدانند ما در دستگاه قضایی با فرد قانون مدار در راستای قانون حرکت می کنیم و در کنار او هستیم اما اگر قانون شکنی و ناهنجاری ببینیم با قاطعیت همراه با عدالت برخورد خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم ایوب ادیب رییس مجتمع قضایی نظامی غرب سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با بیان اینکه ایجاد مجتمع قضایی در غرب استان تهران به جهت خدمت رسانی بهتر و به کار بردن و اجرای عدالت در راستای توسعه اقتصادی فرصت مغتنمی است، گفت: به گفته برخی از دوستان یکی از مولفه‌های قدرت در جامعه نیروهای مسلح جامعه هستند. طبیعتا در هر جامعه‌ای وقوع جرم و تخلف اجتناب‌ناپذیر است.

وی عنوان کرد: وظیفه ما این است که این فضا را از جرم خالی کنیم و نیروهای نظامی بدون دغدغه به تامین امنیت همت کنند و اگر تخلف و جرمی حادث می‌شود با اصلاح متخلفین و سامان بخشی به این مسائل و انجام مسئولیت، آنها را یاری کنیم.

ادیب خاطرنشان کرد: در راستای ایفای مسئولیت سازمان قضایی به لطف الهی از همه یافته‌های حقوقی بهره خواهیم گرفت و دست یاری خود را به سوی تمام مسئولین منطقه خصوصاً مسئولین قضایی دراز می‌کنیم تا در ایفای مسئولیت ما را یاری کنند. همچنین از ائمه جمعه محترم شهرستان تقاضا داریم مردم را از افتتاح مجتمع قضایی مطلع تا مستقیم برای امور به این مجتمع مراجعه کنند. تسریع در رسیدگی ها و احقاق حق مردم و پاسخگویی به تظلمات دستگاه قضایی، سرعت در رسیدگی، تشکیل پرونده بدون عیب و نقص می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب ادیب و عباسی که به امضای رییس قوه قضاییه رسیده بود، قرائت شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید