معارف , یادواره شهدا , روستای چرک شهرستان نیمروز " />

یادواره شهدای روستای چرک شهرستان نیمروز برگزار شد

زاهدان - ایرنا - دومین یادواره شهدای روستای چرک شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان امروز/پنجشنبه/ با حضور امام جمعه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شماری از مسئولان و مردم شهید پرور این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ضامن مکتب نجات بخش اسلام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و حفظ آثار آنان را از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد شهید ذکر کرد.
عباس پالاش همچنین ادای دین به شهدا، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و از یاد نبردن فرهنگ عاشورا را از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا ذکر کرد.
وی بیان کرد: ایرانیان نماد صبر، استقامت و شجاعت در دنیا هستند و عزت جمهوری اسلامی در سراسر دنیا مشهود است.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی برای ضربه زدن به امت اسلامی و محور مقاومت دیروز داعش را به وجود آوردند و امروز به دنبال تجزیه کردستان از عراق یکپارچه هستند.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی نباید نسبت به تجزیه کردستان سکوت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان ایران اسلامی جرات رویارویی مستقیم با نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارند و با ایجاد داعش و گروههای تکفیری در صدد ضربه زدن به ما هستند.
پالاش اظهار داشت: رزمندگان جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با دست خالی چنان درس عبرتی به استکبار جهانی دادند که جرات حمله به ایران اسلامی را ندارند.
به گزارش ایرنا روستای چرک شهرستان نیمروز چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
نیمروز به عنوان یکی از شهرستانهای پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

نظر خود را ثبت کنید