معارف , تاسوعا , در سوگ علمدار " />

در سوگ علمدار ...

کرمان - ایرنا - زمان، رخت سیاه بر تن کرده و آسمان از پشت ابرهای خاکستری، باران اشک های خود را به ارمغان آورده تا در سوگ علمدار دلیر لشکر عشق، دریا دریا ببارد و مرهمی بر داغ دل حسین (ع) و فرزندان مظلوم و یاران وفادار او باشد.
به گزارش ایرنا، در تورق تاریخ و میان هجمه سیاه لشکر ظلم و کفر، همیشه یادگاری از نور را می توان یافت که در میانه سیاهی لشکر آمده تا دنیایی را روشن کند، آری حسین (ع) و یاران و اهل بیت او همان نور آسمانی در محاصره لشکر سیاه یزیدیان بودند که زمان و زمین تا همیشه از آنها روشنی خواهد یافت.
تاسوعا به نام علمدار دلیر لشکر و عموی مهربان کودکان حسین (ع) زینت یافته است، همو که آوازه همت و مردانگی اش در گسترده زمان و مکان برای همیشه جاودانه خواهد بود.
قلب زمان گویا در تاسوعا از تپش باز می ایستد و در ذهن ت‍‍اری‍خ، خ‍‍اطرات ن‍‍اب و زری‍ن‍‍ی از ف‍داک‍‍اریه‍‍ای س‍ق‍‍ای دش‍ت ک‍رب‍لا مرور می شود، از ماجرای سقای تشنه لب تا دست های از تن جدا و چشمانی که سردی و تیزی تیر را با تمام وجود حس کرده است.
غروب تاسوعا که نسیم روضه ابوالفضل (ع) را در گوش زمان فریاد می زند و در آن میانه که دلت با غصه های فرزندان حسین (ع) مانوس است، راه آسمان باز است، پس دست هایت را نردبان صعود کن و در سرزمین دعا گام بردار و بدان که بی شک، افراد زیادی هستند که ملتمس دعایند.
می دانم که در این روز، کس‍‍ی را ی‍‍ارا ی آرام گ‍رف‍ت‍ن ن‍ی‍س‍ت و ه‍م‍ه رخ‍ت و ل‍ب‍‍اس س‍ی‍‍اه ب‍ر ت‍ن م‍‍ی پ‍وش‍ن‍د و آی‍ی‍ن ع‍زادار ی ب‍رپ‍‍ا م‍‍ی ک‍ن‍ن‍د ت‍‍ا ل‍ب‍‍اس ن‍ف‍س‍‍ان‍ی‍ت را از ت‍ن ب‍ه در آرن‍د و ب‍ه ج‍‍ای آن ج‍‍ام‍ه وف‍‍اداری و م‍ردان‍گ‍‍ی را ب‍ر ت‍ن ک‍ن‍ن‍د ت‍‍ا در مس‍ی‍ر س‍ب‍ز ه‍دای‍ت، س‍‍ع‍‍ادت و خ‍وش‍ب‍خ‍ت‍‍ی ب‍ه پ‍ی‍ش رون‍د.
باشد که در این روز در میانه عزاداری های عاشقانه در رثای مظلومان دشت نینوا بویژه حضرت عباس (ع)، با فلسفه قیام سرخ کربلا هرچه بیشتر آشنا و حسینی تر شویم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

نظر خود را ثبت کنید