عرضه قلیان در 90 درصد کافه‌های کهگیلویه!

رییس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: قلیان در 90درصد کافه سنتی های این شهرستان عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، عین الله اخوان در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع برگزاری مراسم عزاداری و بررسی آسیب‌های اجتماعی قلیان در دهدشت افزود: امور صنفی هیچ گونه مجوز عرضه قلیانی صادر نمی‌کند.

وی بیان کرد: امور صنفی فقط مجوز کافه سنتی صادر می‌کند و در آن مجوز هم عرضه قلیان ممنوع شده است. کافه های سنتی‌ دارای مجوز 30 مورد در سطح شهرستان هستند که بیش از 90 درصد این کافه‌ها قلیان عرضه می‌کنند. متاسفانه عده‌ای هم به صورت زیرزمینی مشتری‌های خاص خود را دارند و فقط با رمز، درب آنها به روی مشتریان خود باز می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ابزار استفاده از قلیان در سطح شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه استعمال این هنجار اجتماعی روز به روز در حال افزایش خصوصا بین نسل جوان است.

اخوان اضافه کرد: برای تعطیلی این کافه‌ها یک روز کافی است اما وقتی در ساختمان متروکه در مرکز شهر به صورت علنی هروئین مصرف می‌شود آیا این فاجعه نیست؟

در ادامه سیاوش زمان، رییس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه خواستار برخورد به صورت واحد از مراکز عرضه قلیان شد و بیان کرد: اگر قرار بر این باشد در گوشه‌ای از سطح شهر عرضه قلیان آزاد و در جای دیگر جمع آوری شوند هیچ گونه نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

زمان با بیان اینکه هشت مورد از کافه‌های سنتی شهرستان مورد بازرسی قرار گرفته است، ادامه داد: آخرین بازدید در 11 مهرماه انجام شد. گزارش‌ها تهیه و به دادستانی ارسال شد اما تاکنون اقدامی و دستوری از طریق دادستان صورت نگرفته است.

مجید کرمی، رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه همیشه نباید به فکر برخورد به وسیله قوه قهریه باشیم و باید تبعات آن را در نظر بگیریم خواستار تشکیل یک کارگروه در وهله اول به صورت تذکر شد و گفت: در صورت نادیده گرفتن تذکر و تکرار آن با ارسال گزارش به دادستانی برخوردی جدی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید