هدف کبدی بانوان، طلای بازی‌های آسیایی جارکاتا

مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون کبدی کشور گفت: خوشبختانه تیم کبدی بانوان کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و هدف ما کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی است.

اعظم مقصودلو در حاشیه دهمین دوره از مسابقات لیگ برتر کبدی بانوان ایران در زنجان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از حضور در این دوره رقابت‌ها، شناسایی و معرفی بازیکنان برتر جهت حضور در تیم‌ملی کبدی ایران و اعزام به مسابقات بازی‌های آسیایی جارکاتای اندونزی است. برنامه استعدادیابی در فدراسیون کبدی ایران دارای مراحل متعددی است، توجه به بخش استعدادیابی این رشته، پس از بازی‌های گوانگ‌جو و اینچئون کره‌جنوبی مورد بررسی قرار گرفت و امسال چهارمین سال استعدادیابی را سپری می‌کند.

مقصودلو تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کبدی بانوان کشور در سال‌جاری در دو رده سنی نوجوان و جوانان برگزار شد و بهترین بازیکنان این دو رده سنی انتخاب شده و در اردوهای آمادگی به‌طور جداگانه به تمرینات خود ادامه می‌دهند و این بازیکنان پشتوانه کبدی بانوان کشور در عرصه تیم‌ملی محسوب می‌شوند و برای عرصه‌های بین‌المللی آماده می‌شوند. در حال حاضر بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی مهم‌ترین رویداد کبدی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود که این رقابت‌ها هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود که امیدواریم حضور موفقی در این رقابت‌ها داشته باشیم.

مقصودلو خاطرنشان کرد: در طول فعالیت چهار ساله در برنامه استعدادیابی ۲۰ بازیکن در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان از مسابقات قهرمان کشوری انتخاب و به تیم‌ملی معرفی شده‌اند. کبدی بانوان ایران از سطح مطلوبی برخوردار است، به‌طوری‌که این تیم بعد از تیم هند عنوان دومی را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید