آفت کش , کشاورزی , هند " />

اندیشکده محیط زیست هند اعلام کرد

استفاده از هفت آفت کش بسیار سمی و مهلک در هند

دهلی نو-ایرنا-اندیشکده محیط زیست و علوم هند روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد هفت آفت کش بسیار سمی و مهلک که در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده همچنان در هند مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا،این هفت آفت کش بسیار سمی حدود 30 درصد از مصرف آفت کش ها را در هند به خود اختصاص داده است.
اندیشکده محیط زیست هند ،'مونوکروتوفوس'،'اکسیدمنتون متیل'، 'آسفات' و 'پروفنفوف' را ازجمله این آفت کش ها اعلام و اضافه کرد استفاده ازاین آفت کش ها در موارد زیادی باعث بیماری و حتی مرگ افراد می شود.
کمیته مرکزی آفت کش های هند با بررسی اثرات 66 نوع آفت کش اعلام کرد استفاده از 13 نوع آفت کش تا سال 2018 و شش آفت کش دیگر تا سال 2020 ممنوع می شود.
کارشناسان و محققان کشاورزی هند می گویند برنامه دولت در ممنوع کردن آفت کش های سمی به کندی پیش می رود.
'چاندرا بوشان' معاون اندیشکده محیط زیست و علوم هند گفت که کاهش مرگ ناشی از استفاده از آفت کش ها از طریق بازبینی فوری قوانین در هند امکانپذیر است.
وی اظهار کرد هند نیازمند یک قانون منحصر بفرد و فوری برای مدیریت استفاده از آفت کش ها است .
کارشناسان اندیشکده محیط زیست هند می گویند استفاده از سموم دفع آفات که نیازمند بکارگیری تجهیزات حفاظت شخصی وغیر معمول و گرانقیمت است باید در این کشور ممنوع شود.
به گفته مقامات دولتی ایالت ماهاراشترا در یک ماه گذشته دستکم 20 کشاورز در این ایالت پس تماس با آفت کش جان خود را از دست دادند.
این درحالی است که از ماه آگوست تاکنون بیش از یک هزار و 800 نفر در ایالت ماهاراشترا به دلیل استنشاق این آفت کش ها دچار مسمومیت شده و راهی بیمارستان شدند.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

نظر خود را ثبت کنید