مقابله با انقراض گونه‌های مختلف ماهیان در دریای خزر

فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: با کشف فعالیت صیادان غیرمجاز، از انقراض گونه های مختلف ماهیان در دریای خزر جلوگیری شده است.

هوشنگ حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکل اصلی مناطق مرزی دریای این استان، اظهار کرد: اقدامات قاچاقچیان انواع ماهی در دریا یکی از بزرگترین مشکلات مناطق مرزی و دریایی استان مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: دریابانان مازندران با برخورد و جلوگیری، همچنین مقابله با صیادان غیر مجاز در صدد تثبیت امنیت دریانوردی در زمینه مرزهای آبی دریایی خزر و استان مازندران بوده و تاکنون بسیار موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: با توجه به اقدامات شبانه روزی و مستمر دریابانان استان مازندران و با اجرای گشت‌های دریایی در ماه‌های گذشته، 34 هزار رشته دام فلسدار در آب های دریای مازندران کشف و ضبط شد.

حسینی با اشاره به این که فعالیت صیادان غیر مجاز موجب ضربه به منابع آبزی کشورمان و انقراض گونه های مختلف ماهیان دریایی می شود افزود: دریابانان در این رابطه از ابتدای سال بیش از 8 هزار عدد کرف، 56 هزار متر طناب صیادی و 39 لنگر غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

وی این موضوع را موجب تقویت صلابت نیروهای دریابانی در سطح حوزه استحفاظی دانست و گفت: از تمام مرزنشینان و ساحل نشینان می‌خواهیم تا با رعایت قانون و مقررات دریایی همچنین با در نظر گرفتن حفاظت از محیط زیست در برقراری نظم و امنیت به دریابانان که به صورت شبانه روزی برای کسب امنیت آنها تلاش می‌کنند آنها را یاری کنند.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید