نیاز امروز جامعه پژوهش‌های کاربردی و مساله محور است

  • تاریخ انتشار : 1396/8/26 ساعت : 13:06 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
رئیس دانشگاه گیلان و دبیرکل هجدهمین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گیلان، گفت: نیاز امروز جامعه ما پژوهش‌های کاربردی و مساله محور است و پژوهش‌های ما باید معطوف به حل مسائل استان باشد.

دکتر احمد رضی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، گفت: پژوهش نقش مهمی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارد و تنها مدل پذیرفته شده برای توسعه مدلی بر مبنای دانایی محوری است که اساس آن بر پایه پژوهش و فناوری بنیان گذاشته شده است .

دبیرکل هجدهمین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه کار آموزش توزیع دانش و کار پژوهش تولید دانش و مسبب بهره‌وری است یادآور شد: ترکیب آموزش و پژوهش می‌تواند اثربخش باشد .

رئیس دانشگاه گیلان ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما پژوهش‌های کاربردی و مساله محور است و پژوهش‌های ما باید معطوف به حل مسائل استان باشد .

رضی، به مزیت‌های استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: استان گیلان با دارا بودن حدود ۲۰ مرکز تحقیقاتی صرفا دولتی، ۲هزار و ۱۵۰ عضو هیأت علمی و حدود ۱۲۳ هزار دانشجو یکی از استان‌های توانمند کشور است .

وی، به طراحی سامانه جامع دستاوردهای پژوهشی استان هم اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تا با طراحی این سامانه کلیه دستاوردهای پژوهشی استان در آن درج شود و هم تمامی دستگاه‌های استان نیازهای پژوهشی خود را در آن ثبت کنند .

دبیرکل هجدهمین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گیلان در پایان به برنامه‌های تجلیل از پژوهشگران و فناوران ( ۴ الی ۱۰ آذر ماه)، جشنواره شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده (ایام دهه فجر انقلاب اسلامی)، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ( ۶ الی ۸ آذر ماه) و جشنواره دانش آموزی ( ۲۵ الی ۳۰ آذر ماه ) اشاره و تاکید کرد که با همت تمامی کمیته‌های مختلف بتوانیم هفته پژوهش در خور نام و شأن استان گیلان برگزار نمائیم .


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید