برگزاری همایش ملی عمران، معماری و شهرسازی درگرگان/ استقبال محققان با 170 مقاله

گرگان – ایرنا – دومین همایش ملی یافته های نوین پژوهشی در عمران، معماری و شهرسازی روز دوشنبه با حضور شماری از دانشجویان، استادان و محققان کشوری و استانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان آغاز به کار کرد.
دبیر این کنفرانس ملی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای برپایی این همایش از پنج ماه قبل فراخوان مقاله داده شد و 170 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه آن ارسال شده است.
مازیار احمدی گلسفیدی افزود: از میان مقالات رسیده به دبیرخانه 125 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر مورد تائید قرار گرفت که در دو روز برگزاری آن (18 و 19 بهمن) ارائه می شود.
به گفته وی؛ 40 درصد از مقاله های ارسالی به همایش از دیگر استان ها از جمله تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بوده و مابقی از سوی استادان و محققان گلستانی ارائه است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: در مدت برپایی این همایش، چند کارگاه تخصصی حوادث طبیعی و یافته های نوین عمران تدارک دیده شده که با حضور استادان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا محورهای برگزاری این همایش در بخش مهندسی عمران شامل نقشه برداری، ژئودزی و ژئوماتیک مهندسی راه، حمل و نقل، ترافیک و تونل تعمیر و نگهداری ساختمان و پروژه های عمرانی فناوری های نوین در مهندسی عمران؛ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازه های هیدرولیکی و سد سازی؛ مدیریت ساخت و اجرا؛ مهندسی زلزله و مهندسی سازه ژئوتکنیک محیط زیست است.
همچنین محورهای بخش مهندسی معماری و شهرسازی همایش شامل معماری و هویت شهری؛ سبک شناسی معماری؛ گرافیک شهری و معماری خیابانی؛ معماری پایدار و ساختمان های هوشمند؛ معماری منظر و زیبایی شناسی در معماری؛ مفهوم شناسی معماری و شهرسازی معاصر؛ نمودهای معماری و شهرسازی سنتی و اسلامی؛ تاثیر اقلیم و چگونگی مصرف انرژی در معماری؛ مرمت و باز زنده سازی ابنیه تاریخی است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

نظر خود را ثبت کنید