وزرای خارجه عرب بازنگری واشنگتن در بستن دفتر ساف را خواستار شدند

وزرای خارجه عرب خواهان بازنگری واشنگتن در بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه‌ای که در پایان نشست وزرای خارجه عرب در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، آمده است: کشورهای عضو اتحادیه عرب به صلح عادلانه و فراگیر در منطقه به عنوان گزینه استراتژیک و ادامه تلاش‌های مثبت برای تحقق صلح دائم براساس راهکار تشکیل دو کشور پایبند هستند.

این وزرا از آمریکا خواستند در تصمیم خود درباره بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در واشنگتن بازنگری کند و اجازه ادامه فعالیت این دفتر برای تقویت ارتباط میان آمریکا و فلسطین از طریق کانال‌های رسمی را بدهد؛ اقدامی که به "آغاز مذاکرات صلح جدی فلسطین و اسرائیل برای تحقق صلح دائم" بینجامد.

در همین راستا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ربط دادن تجدید فعالیت دفتر ساف به ورود فلسطینی‌ها به مذاکرات غیرمشروط با اشغالگران اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم با تمامی فشارهای آمریکا مخالفت و در کنار مردم فلسطین باشد و به تقویت توانایی‌هایشان برای پایداری و تحقق آشتی و وحدت بپردازد. عدم صدور مجوز ادامه فعالیت دفتر ساف در واشنگتن جانبداری آشکار از اسرائیل است.

آمریکا روز شنبه به سازمان آزادیبخش فلسطین ابلاغ کرده بود که در صورت عدم مشارکت در مذاکرات مستقیم برای صلح با اسرائیل دفتر این سازمان در واشنگتن را خواهد بست.

صائب عریقات، دبیر اول ساف نیز اعلام کرد که در این صورت تشکیلات خودگردان تمامی تماس‌های خود را با واشنگتن قطع خواهد کرد.

فلسطین آوریل 2015 به دیوان کیفری بین‌المللی پیوست و از این دادگاه خواست به تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیل بپردازد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید