خبرهای کوتاه از استان یزد

یزد - ایرنا- پرداخت 36میلیاردریال به مددجویان ابرکوهی ، افتتاح نمایشگاه تولیدات مبتی بر اقتصاد مقاومتی در بافق و گشایش نمایشگاه ژرفای اندیشه ابرکوه از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه در استان یزد است .
* پرداخت 36 میلیاردریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد ابرکوه
مدیرکمیته امداد امام (ره) ابرکوه گفت: 36 میلیارد و 205 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در دولت یازدهم برای اجرای 278طرح خودکفایی به مدد جویان زیر پوشش پرداخت شد.
سید جلال حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان تسهیلات خود اشتغالی در فعالیت سه ساله دولت یازدهم به560 خانوار در زمینه های کشاورزی ، دامداری و خدماتی پرداخت شده است.
وی افزود: در این مدت بیش از 25 میلیارد ریال در قالب مستمری به افراد تحت پوشش ،کمک به تامین جهیزیه 78زوج جوان و هزینه تحصیلی تعداد 256نفردانش آموز و دانشجو زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
حسینی ادامه داد: بیش از هفت میلیارد یال برای ساخت ، بازسازی و مرمت مسکن 189خانوار تحت پوشش این نهاد هزینه شد.
این مسئول با بیان اینکه حل مشکلات خانواده های تحت پوشش، پرداخت وام های قرض الحسنه کارگشائی و خودکفایی افراد تحت پوشش از رویکرد کمیته امداد(ره)است اضافه کرد: درسه سال گذشته مبلغ 6 میلیاردو763 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 501نفر از افراد تحت پوشش در زمینه های معیشتی، درمانی، تامین جهیزیه، عمرانی و تحصیلی به مددجویان پرداخت شده است.
حسینی بابیان اینکه 328 خانوار زیر پوشش بیمه هستند افزود: بابت هزینه درمان دراین مدت2 میلیاردو 522میلیون ریال به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) ابرکوه از پرداخت 33میلیارد و 746میلیون ریال زکات توسط کشاورزان دراین مدت خبر داد و افزود: این میزان زکات دریافتی در امورات مختلف افراد تحت پوشش هزینه شده است.
حسینی همچنین یادآورشد: مردم این شهرستان در سه سال گذشته 11 میلیارد و 993میلیون ریال صدقه به 14 هزارو51 صندوق در سطح شهرستان واریز کردند.
مدیرکمیته امداد امام (ره) ابرکوه گفت: از مجموع یکهزارو460خانوار 180 خانوار زیر پوشش این نهاد در شهرستان امسال با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و اجرای طرح توانمند سازی از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفرجمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی **
****
* افتتاح نمایشگاه تولیدات مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی در بافق
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق از افتتاح نمایشگاه محصولات تولید بانوان محلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرخبر داد.
سرهنگ پاسدار رضا جمالی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت:این نمایشگاه، تولیدات اقتصاد مقاومتی را که توسط پایگاه مقاومت شهری و روستایی شهرستان بافق تهیه شده به نمایش گذاشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: این نمایشگاه شامل 12 غرفه از تولیدات و توانمندی بانوان شهری و روستایی شامل محصولات لبنی،انواع و اقسام ترشیجات، عرقیجات، صنایع دستی و هنری است که با 20 درصد تخفیف و کیفیت مرغوب عرضه می شود.
جمالی مدت زمان این نمایشگاه را تا 21 بهمن عنوان و یادآور شد: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاهها بافق صبح و عصر برای علاقمندان دایر است و در صورت استقبال شهروندان، این زمان تمدید می شود.
زنان بافقی با استفاده از الیاف درخت خرما محصولاتی نظیر بادبزن، پادری، حصیر، کلاه و سایر محصولات حصیری و همچنین تولیدات لبنی و ترشیجات و عرقیجات و دارو های گیاهی نقش مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.
سه واحد تولید قارچ ، پرورش مرغ بومی و تولید و جمع آوری شیر، از صنایع خرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان است که در سالجاری به بهره برداری رسید.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار: اصغر عسکری**
****
افتتاح نمایشگاه کتاب ژرفای اندیشه در کانون فجر بافق
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب ژرفای اندیشه طی مراسمی روز دوشنبه در بافق گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با همکاری کانون های فجر و شهید باهنر بافق با بیش از 2 هزار جلد کتاب برپا شده است .
کتاب های این نمایشگاه عمدتا در زمینه های مختلف علمی، ادبی، مذهبی، کودک، کامپیوتر، تاریخ، جغرافیا، و... با تخفیف 40 درصدی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
نمایشگاه کتاب ژرفای اندیشه، در کانون فجر بافق تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری برای بازدید عموم به ویژه دانش آموزان صبح و عصردایر می باشد.
این نمایشگاه درآیینی با حضور معاون فرماندار بافق ، مدیر ومعاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و جمعی از معلمان و دانش آموزان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در محل کانون فجر بافق افتتاح شد.
به منظور ترویج فرهنگ مطالعه سالانه سه تا چهار نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف شهرستان بافق دایر می شود و همچنین نمایشگاه سیار کتاب هم در سطح روستاه این شهرستا فعالیت دارد.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 / 5054خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

نظر خود را ثبت کنید