روحانیت , آموزش و پرورش , همکاری " />

مدیر حوزه های علمیه کشور:

حضور روحانیت در آموزش و پرورش ضرورتی آرمانی است

  • تاریخ انتشار : 1396/8/30 ساعت : 15:22 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک ضرورت است نه به عنوان ضرورت صنفی یا ایجاد شغل، بلکه یک ضرورت آرمانی و هدفی بزرگ است.
به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در یازدهمین نشست سالانه دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد افزود: حوزه علمیه برآمده از جامعه است و جامعه باید از محصول آن بهره ببرد. حوزه انقلابی معنی خود را در خدمت به جامعه پیدا می کند.
وی اظهار کرد: تعامل سه ضلع حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش هنوز ضعیف است و باید این تعامل هم فزاینده، نظام مند و با حفظ حریم ها باشد.
وی با بیان اینکه نظام رشته ای حوزه باید ارتقا یابد و حدود 20 تا 30 رشته جدید و پاسخگوی آموزش و پرورش ایجاد شود، افزود: باید طوری عمل کنیم که در حوزه آموزش و پرورش اسناد منطقه ای تولید و به جهان اسلام عرضه کنیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ایران علی رغم تحریم ها و مشکلات بسیار، پیشرفت‌های خوبی در بخشهای مختلف داشته و در خیلی از شاخصها حرف نخست را می زند که در بعضی موارد به عرصه رقابت جهانی وارد شده اما مخالفان می خواهند این دستاوردها را ناچیز بشمارند.
آیت الله اعرافی ادامه داد: نباید از بازشناسی ضعفها غفلت کنیم، یکی از ضعفها، انتزاعی حرکت کردن و عدم انطباق برنامه ها با نیازهای واقعی است، در رقابتی که با دشمنان داریم احساس هویت تاریخی، اسلامی و انقلابی دانش آموزان باید عمق یابد؛ هر قدم که ما عقب بگذاریم دشمن جلوتر می آید.

*حوزه های علمیه به میدان بیایند
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش هم در این نشست گفت: برای داشتن مقطع ابتدایی و پیش دبستانی متعالی و قوی باید حوزه های علمیه به میدان بیایند.
مهدی نوید ادهم ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه را باید به یک مرحله زودتر و به سمت وحدت حوزه و آموزش و پرورش سوق دهیم و نباید اهمیت مقاطع قبل از دانشگاه را کوچک بشماریم.
وی گسترش کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی را با هدف تربیت پاسداران اندیشه شیعی دانست و افزود: خروجی این مدارس یا وارد حوزه های علمیه می شوند و یا در دانشگاه که هستند اندیشه های اسلامی قویتری دارند.
وی گفت: حضور طلاب جوان، باذوق و عالم در مدارس یک نعمت است و هر جا از این نیروها کم داشتیم می توان از ظرفیت مدیران و معلمان برای انتقال پیامها و معارف اسلامی به دانش آموزان استفاده کرد.

* حمایت از برنامه های آموزش و پرورش در نماز جمعه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز اظهار کرد: 900 امام جمعه و 45 هزار نیروی ستادی داریم که بیشتر این افراد جزو قشر فرهنگی هستند و هرجا نیاز باشد در نهادهای نماز جمعه از برنامه های آموزش و پرورش پشتیبانی می کنیم.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید از درون مدرسه و آموزش و پرورش خارج شود و به سراغ دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی رفته و ببیند که چه جاهایی باعث می شود که زحمات معلمان خنثی شود.
وی گفت: بهترین جاهایی که روحانیت و امامان جمعه می توانند تاثیرگذار باشند و آنچه می گویند هدر نرود، آموزش و پرورش است و توصیه رهبر معظم انقلاب به روحانیان و امامان جمعه این است که با جوانان در ارتباط باشند.
یازدهمین نشست سالانه دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تا فردا در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132

نظر خود را ثبت کنید