حماس اظهارات وزیر خارجه عربستان را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن ابراز تعجب از اظهارات وزیر خارجه عربستان که از قطر خواسته بود به منظور کمک به نهایی شدن آشتی ملی فلسطین از حمایت‌های خود از حماس دست بردارد، این مواضع عادل الجبیر را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات غیرواقع‌بینانه است. کشور قطر همواره حامی اصلی آشتی ملی فلسطین بوده و تلاش‌های ارزشمندی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق آن انجام داده است.

حماس در همین حال از کشورهای عربی خواست از مبارزات مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگران غاصب سرزمین فلسطین حمایت کرده و زمینه تقویت پایداری آن را در سرزمین خود به ویژه در سایه خطرات متوجه آرمان و مقدسات فلسطین از جمله قدس شریف فراهم کنند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه قطر تاکید کرد که این کشور به هیچ طرفی اجازه دخالت در امور داخلی آن را نمی‌دهد. کمک‌های قطر با هدف حمایت از نوار غزه صورت گرفته است؛ نه کمک به خود جنبش حماس.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در جریان همایشی که در واشنگتن برگزار شد، تصریح کرد که قطر هرگز به جنبش حماس کمک نکرده و نخواهد کرد بلکه از ساکنان غزه که به خاطر جنگ تخریب شده است، حمایت می‌کند.

وی افزود، اظهارات وزیر خارجه عربستان را که خواستار دست برداشتن دوحه از حمایت‌ از حماس شده بود، قبول ندارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید