110طرح ورزشی کشور در دهه فجر افتتاح یا در آستانه بهره برداری است

گچساران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: 110 طرح عمرانی حوزه ورزشی در دهه فجر امسال در سراسر کشور افتتاح یا در آستانه بهره برداری است.
به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های ورزشی گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های ورزشی آماده بهره برداری در سراسر کشور با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی گفت: ورزشگاه‌های 15 هزار نفری در شهرستان‌های بروجن استان چهار محال و بختیاری و بیرجند مرکز استان خراسان رضوی و سالن‌های ورزشی سرپوشیده از مهمترین طرح‌های بهره برداری شده سال جاری در بخش زیرساخت‌های ورزشی کشور است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: مدیریت منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از 70 درصد از راهبردهای دولت یازدهم برای شتاب بخشی به توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور است.
سلطانی فر به شتاب بخشی توسعه زیرساخت‌های ورزشی گچساران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از سه طرح بزرگ پارک تفریحی ورزشی آبی شهدای گمنام، 2 طرح نوسازی و تجهیز مجموعه ورزشی تختی و بشارت و چند طرح دیگر، این شهرستان تا چند سال آینده نیاز به فضاهای ورزشی ندارد.
وی گفت: تأمین نیازهای نرم افزاری نظیر چگونگی بهره‌وری بهینه از این فضاها و پرورش استعدادهای جدید در رشته‌های مختلف از برنامه‌هایی است که نیازمند توجه بیشتری است.
سلطانی فر به درخشش ورزشکاران گچسارانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ابراز داشت: حمایت از این ورزشکاران به ارتقای جایگاه ورزش کشور کمک خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش‌های دولت یازدهم در توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی این 2 شهرستان ستودنی است که ساخت 28 زمین چمن مصنوعی فوتبال نمونه‌ای از این تلاش‌هاست.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: مجتمع فرهنگی ورزشی پارک آبی مهمترین طرح در حال اجرای گچساران است.
وی ادامه داد: این طرح در فضایی به مساحت 60 هکتار و امکانات و زیرساخت‌های متنوع ورزشی ساخته می‌شود که بهره برداری از آن به افزایش رونق ورزش همگانی در این خطه کمک خواهد کرد.
تاجگردون گفت: این طرح هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 60 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی تصریح کرد: 60 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل این طرح مورد نیاز است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد 20 تیم در رقابت‌های رشته‌های مختلف ورزشی لیگ‌های کشوری دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110/8005

نظر خود را ثبت کنید