اجرای باند دوم دامغان- معلمان 120 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: 120 میلیارد تومان برای اجرای باند دوم دامغان- معلمان در سفر کاروان تدبیر و امید در سال 96 اعتبار در نظر گرفته شد.
به گزارش ایرنا، سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احداث محور دامغان- معلمان 120 میلیارد تومان با همکاری نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و همکاری دستگاه های ذیربط استان سمنان در بودجه 96 اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوبانده کردن 30 کیلومتر از جاده دامغان تا حسن آباد در محور دامغان- معلمان با اعتبار 15 میلیارد تومان آغاز شده و ساخت 13 کیلوتر آن 40 درصد پیشرفت داشته است.
نژادصفوی با اشاره به سفر دکتر روحانی رییس جمهوری در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در سی ام فروردین 95 به استان سمنان، یادآورشد: احداث محور دامغان- معلمان به علت اهمیت قرار داشتن در محور ارتباطی شمال به جنوب کشور، در شمال دشت کویر مورد توجه مسوولان قرار دارد و یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری بود.
وی با تاکید بر ایمن سازی مسیرهای ارتباطی استان سمنان برای مسافران به ویژه زائران حرم رضوی، ادامه داد: کویری و یکنواخت بودن محورهای استان باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان و تصادف می شود و به ویژه سهم واژگونی در سوانح را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن استان سمنان در محور حرم تا حرم سالانه بیش از 20 میلیون تردد در محور شرق به غرب انجام شود، خاطرنشان کرد: ساخت 30 سکوی نمازخانه، نهال کاری حاشیه راه ها، اصلاح 600 کیلومتر شیب شیروانی و مبلمان جاده ای در تقاطع غیرهم سطح نورپردازی دیواره های پل برای افزایش ایمنی و رفاه مسافران انجام شده است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به افزایش 21 درصدی تردد مسافران از 15 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 خاطرنشان کرد: با تدابیر و اقدامات انجام شده، شاهد کاهش 18 درصدی تصادفات جاده ای بودیم.
بیش از 600 کیلومتر از مسیر اصلی شرقی- غربی کشور از استان سمنان می گذرد و در نمیسال اول 95 تلفات جاده ای در استان سمنان 9 درصد کاهش یافته است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
7344/6103
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجع کنید.

نظر خود را ثبت کنید