20طرح خدماتی و عمرانی دربدره کلنگ زنی وافتتاح شد

ایلام – ایرنا- در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 20 طرح خدماتی و عمرانی با حضورمعاون اموراقتصادی استاندارو جمعی ازمسئولان استانی و محلی کلنگ زنی ویا افتتاح شد.
فرماندار بدره درآیین افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها به خبرنگارایرنا گفت : اجرا و بهره برداری از این تعداد طرح که در حوزه های مختلف عمرانی ، اقتصادی و عمومی هستند گام مهمی در پیشرفت و توسعه شهرستان بدره محسوب می شود.
سیروس مرادحاصلی مجموعه اعتبار این طرح ها را 110 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت : از جمله این طرح ها در حوزه آموزشی شامل کلنگ زنی دوباب مدرسه در دولگلاب و چشمه شیرین با اعتبار 8 میلیاردو420 میلیون ریال هستند که 6 میلیارد ریال آن از محل کمک خیرین مدرسه سازتامین شده است .
وی افزود: برای برق رسانی روستای انارهر و اصلاح شبکه برق رسانی شهر بدره و شهرک ولیعصر نیز29 میلیارد و190 میلیون ریال هزینه شده است .
مرادحاصلی در مورد طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان اظهارکرد : ساختمان شبکه بهداشت شهرستان با زیربنای یک هزار متر و با اعتبار 15 میلیاردریال به همراه ساخت خانه های بهداشت در روستا های آبچشمه ،گله داروآبهر با اعتبار 3 میلیاردریال از مهمترین پروژه های سال جاری هستند که در روند بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی بدره بسیار تاثیرگذارخواهند بود.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان نیز درمراسم کلنگ زنی فیبرنوری بدره اظهارکرد: بالغ بر50 میلیاردریال اعتبارجهت انجام طرح فیبر نوری حد فاصل بدره به ایلام درنظر گرفته شده است.
رضا حسن بیگی افزود:این طرح به طول 85 کیلومتر به وسیله دو پیمانکار و از دوسمت ایلام به بدره و بالعکس انجام خواهد شدوقادراست چهار برابر ظرفیت پهنای باند را افزایش دهد.
وی گفت : ارتباط بدره به شبکه سراسری کشوری ،کاهش مشکلات قطع تلفن و اینترنت و تجهیز بهتر زیر ساخت ها برای استفاده تمامی دستگاه ها و نهاد ها از این خدمات پایه از مهمترین اهداف این طرح است .
به گزارش ایرنا ،کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی،طرح های عمرانی روستایی وافتتاح یادمان شهدای گمنام نیز از جمله سایر طرح هایی بودند که امروزو به میمنت جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بدره افتتاح و کلنگ زنی شدندتا روند توسعه و پیشرفت این شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.
بدره در87 کیلومتری مرکز استان ایلام تیرماه سال 92 به شهرستان ارتقا یافت و هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار : ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/7177/6034

نظر خود را ثبت کنید