استاندار هرمزگان:ایجاد منطقه ویژه در بندرلنگه توجیه اقتصادی و فنی دارد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برای رونق بندرلنگه باید منطقه آزاد و یا ویژه اقتصادی در این شهرستان ایجاد شود، گفت: ایجاد منطقه ویژه در بندرلنگه توجیه اقتصادی و فنی دارد و اگر صورت بگیرد موجب ایجاد اشتغال و رونق بنادر در این شهرستان می شود.
به گزارش دوشنبه خبرنگار ایرنا، جاسم جادری اظهار داشت: تاکنون دو بار طرح توجیهی منطقه آزاد و یا ویژه بندرلنگه را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارائه کرده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهر بندرلنگه باید تغییر کند، بیان داشت: بندرلنگه پس از بندرعباس دومین شهری است که بیشترین اعتبارات و عوارض ارزش افزوده را دریافت می کند و باید این اعتبارات موجب توسعه و عمران این شهر شود.
جادری با بیان اینکه برای حل مشکل گاز در بندرلنگه پیگیری های لازم را انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و موقعیت بندرلنگه، ضرورت گاز رسانی به این شهرستان را مطرح کرده ایم و آن را پیگیری می کنیم.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود ، تصریح کرد: نعمت آزادی و استقلال در کشور به برکت انقلاب و حضور شکوهمندانه مردم حاصل شده و فداکاری های بسیاری برای تداوم راه و پابرجایی این انقلاب از جمله تقدیم 330 هزار شهید صورت گرفته است.
جادری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حمایت و پشتیبانی مردم پیروز شد، عنوان کرد: در ادوار مختلف پس از انقلاب مردم با حضور و حمایت خود این انقلاب را به پیش برده اند.
وی ادامه داد: به نتیجه رسیدن اقتصاد مقاومتی هم نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و مردم باید محور اقتصاد مقاومتی باشند و اتکا به داخل داشته باشیم.
استاندار هرمزگان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت امام راحل و حضور مردم، امروز محور مقاومت در منطقه است و این نظام یاور مظلومان است.
جادری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همه زمینه ها توفیقات کم نظیری به دست آورده است، تصریح کرد: در زمینه های مختلف از جمله برق رسانی، آبرسانی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش و عرصه های مختلف اقدامات بسیاری پس از انقلاب صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سایه اقتدار نیروهای مسلح امنیت کشور ما بی بدیل است و وحدتی مثال زدنی میان اقوام و مذاهب مختلف برای تقویت نظام وجود دارد و باید تلاش کنیم اصل وحدت ما خدشه دار نشود.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

نظر خود را ثبت کنید