افتتاح 30 طرح عمرانی و خدماتی همزمان با هفتمین روز دهه فجر در چالدران

ارومیه - ایرنا - 30 طرح عمرانی و خدماتی در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان شهرستانی در چالدران افتتاح شد.
کریم حسین زاده فرماندار چالدران روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: 26 واحد خانه مددجویی این شهرستان با اعتبار هشت میلیارد ریالی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید و تقدیم مددجویان این نهاد شد.
وی افزود: این تعداد واحد مسکونی در قالب طرح بهره مند سازی افراد نیازمند از مسکن به همت کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن چالدران ساخته شده است.
وی اظهار کرد: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی 300میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با زیربنای 70 متر مربع به صورت مقاوم ساخته شده است.
فرماندار چالدران در خصوص چهار طرح افتتاحی بخش دشتک این شهرستان نیز گفت: نبود داروخانه در بخش دشتک معضل بزرگی برای سلامتی مرزنشینان این منطقه بود که با حمایت های دولت و با راه اندازی نخستین داروخانه در این بخش، این مشکل برطرف شد.
حسین زاده با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش سلامت عظیم و قابل توجه است، افزود: مردم این منطقه می توانند داروهای مورد نیاز خود را بدون مراجعه به خود شهرستان یا شهرهای همجوار از داروخانه محل زندگی شان تهیه کنند.
وی بیان کرد: دولت یازدهم سلامت را محور فعالیت‌ها قرار داده و همانطور که در سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت نظاره‌گر تحقق بسیاری از اهداف از جمله کاهش پرداختی از جیب مردم، برطرف شدن مشکلات دارویی و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت بودیم با تجهیز آزمایشگاه ها به دستگاه های مجهز که امکان جواب گیری در آنها در کمتر از یک دقیقه وجود دارد، شاهد رضایت مردم از خدمات دولت در بحث سلامت هستیم.
وی ادامه داد: تلاش دولت تدبیر و امید برای ایجاد شرایط مطلوب بهداشت و درمان در نقاط محروم و دورافتاده است و توسعه مناطق محروم و شهرهای کوچک به ویژه در حوزه سلامت از فعالیت های جدی دولت تدبیر و امید در استان ها به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، 26 باب خانه مدد جویی در شهرستان چالدران به صورت نمادین در روستای بیک کندی به بهره برداری رسید.
ساختمان جامع مرکز سلامت شهری و روستایی با زیربنای یک هزار متر مربع جهت ارائه خدمات به مردم بخش دشتک در 2 طبقه با اعتبار 20 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.
تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت شهر آواجیق با اعتبار یک میلیارد و 500 هزار ریال از دیگر موارد افتتاحی بود که در هفتمین روز دهه فجر در چالدران انحام شد.
تحویل یک دستگاه آمبولانس اورژانس جاده ای به شهر آواجیق با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 200 میلیون ریال و حضور در مزار شهدای بخش دشتک و دیدار با خانواده شهید از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در دهه فجر امسال در چالدران بود.
برنامه های ایام الله دهه فجر از دوازدهم بهمن ماه در کشور آغاز شده است و تا 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه دارد.
همه ساله دهه فجر یکی از زمان های افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی در نظر گرفته می شود.
چالدران با 50 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و به رغم ظرفیت های فراوان از مناطق محروم و کم برخوردار استان است.
در دولت یازدهم اقدام های خوبی در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان انجام شده که کافی نیست و باید توجه جدی به این شهرستان تاریخی و مملو از ظرفیت های گردشگری شود.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

نظر خود را ثبت کنید