سم‌زدایی کج دار و مریز در کمپ ترک اعتیاد زیر 18 سال خراسان‌شمالی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی از انجام سم زدایی کج دار و مریز در کمپ ترک اعتیاد زیر 18 سال در استان خبر داد.

هاجر پاکدین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: در حال حاضر سم زدایی به منظور خروج مرفین از بدن فرد به عنوان مهمترین مرحله در کمپ ترک اعتیاد زیر 18 سال استان کج دار و مریض انجام می‌شود.

وی ادامه داد: باید فرآیند سم زدایی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شود که به علت نبود فضای فیزیکی این مهم به خوبی انجام نمی شود.

پاکدین با تاکید بر اینکه هم اکنون سم زدایی با ریسک بالایی در کمپ ترک اعتیاد زیر 18 سال این سازمان انجام می شود، افزود: در گاهی مواقع امکان تشنج وجود داشته و ممکن است کودک دچار تشنج بشود، بنابراین باید هر چه سریعتر واحد سم زدایی از طریق دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان امیدواریم این واحد تا بهمن ماه امسال راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون 35 کودک شش تا 18 سال در کمپ ترک اعتیاد این سازمان به سر می برند که بیشتر این افراد بی سرپرست، بد سرپرست و یا پدر یا مادر معتاد هستند.

پاکدین با اشاره به اینکه این کمپ ظرفیت پذیرش 60 نفر را دارد، عنوان کرد: هنوز این کمپ به طور کامل برای جامعه معرفی نشده تا بتوانند از ظرفیت آن در راستای ترک اعتیاد اصولی و با نظارت پزشک برای کودکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش افراد زیر 18 سال در این کمپ رایگان است، گفت: مدت اقامت افراد در این کمپ سه ماه بوده که در این فاصله عمل سم زدایی و مشاوره به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید