اجرای طرح آبیاری نوین ضرورتی برای حفاظت از منابع آبی

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین و مدرن برای حفاظت را از منابع آبی ضروری است.

«موسی سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: در راستای ارتقا سطح دانش و آگاهی کشاورزان کارگاه‌های  آموزشی در خصوص سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان سرایان برگزار شد.

وی اظهارکرد: با توجه به تغییر اقلیم منطقه و کاهش نزولات آسمانی و ضرورت تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی به روش‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار و کم‌فشار دوره مذکور در سطح شهرستان سرایان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و هزینه‌ها، افزایش راندمان آبیاری، کنترل فرسایش خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها و سهولت در انجام عملیات زراعی از جمله مزایای آبیاری به روش نوین است.

وی اجرای طرح‌های آبیاری نوین و مدرن برای حفاظت را از منابع آبی ضروری دانست و گفت: سهم بلاعوض دولتی برای طرح‌های نوین آبیاری امسال برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 100 میلیون ریال، بارانی 65 میلیون ریال و کم‌فشار 45 میلیون ریال است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی 50 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از سیستم‌های نوین را فرا گرفتند.

وی یادآور شد: این آموزش‌ها در قالب مزایای سیستم‌های نوین آبیاری، سرویس و نگهداری سیستم‌های نوین آبیاری، ارزیابی و رفع نواقص و عیوب سیستم و مدیریت بهره برداری به بهره برداران ارائه شد.

سلیمانی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی سرایان آمادگی لازم برای پذیرش و اجرای طرح‌های جدید سامانه‌های نوین آبیاری با یارانه دولتی بدون هیچ محدودیتی را دارد و از کشاورزان درخواست دارد برای بهره‌مندی از اعتبارات بلاعوض دولتی و اجرای طرح‌های نوین آبیاری به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید