معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

دانشجو معلمان باید مقوله پژوهش را جدی بگیرند

  • تاریخ انتشار : 1396/9/23 ساعت : 18:07 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مهمترین اولویتی که جای خالی آن در دانشگاه فرهنگیان احساس می‌شود، مساله کنشگری دانشجو معلمان است که این امر تنها با تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در دانشجویان محقق می‌شود.

دکتر معصومه علی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید براینکه ما به دانشجویانی متفکر، کنشگر و نقاد نیازمندیم، اظهار کرد: دانشجو معلمان باید شور دانشجویی داشته باشند و این شور و نشاط را نیز به کلاس‌های درس منتقل کنند که همه این امور از تداوم پژوهش در دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: مهمترین اولویتی که جای خالی آن در دانشگاه فرهنگیان احساس می‌شود، مساله کنشگری دانشجو معلمان است؛ همواره بر فعال بودن و پویا بودن اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تاکید شده است، اما اینکه چگونه می‌توان از این موضوع استفاده بهینه کرد، بر عهده پژوهشگران و محققان است که جای آن در دانشگاه خالی است، لذا  باید در این زمینه کار شود. 

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما باید دانشجو معلمان را به تحقیق و پژوهش و مشارکت در پنل‌ها و انجمن‌های علمی تشویق کنیم، ادامه داد: قطعا اگر معلمان جامعه ما هوشیار باشند و در امر پژوهش حضور داشته باشند، جامعه ما از نظر علمی و فرهنگی به رتبه بالایی خواهد رسید.

علی نژاد اضافه کرد: ما می‌خواهیم دانشجو معلمان ما به عنوان یک معلم فکور و متفکر از دانشگاه فرهنگیان خارج شوند، ولی سازوکار و آماده‌سازی این امر در دست پژوهشگران است و آنان باید این سازوکار و راهکارها را در اختیار معلمان قرار دهند. 

وی عنوان کرد: ما نام سرای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را خوابگاه نگذاشته‌ایم تا تنها به منزله استراحتگاه و خوابگاه برای دانشجویان نباشد، بلکه سرای دانشجویی فضای مطلوبی برای دانشجو معلمان است تا در کنار استراحت به فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و ورزشی بپردازند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی یادآور شد: خوشبختانه امسال دانشگاه فرهنگیان در ابعاد بسیار وسیع مانند سال‌های گذشته از حضور پویا و فعالی در این نمایشگاه برخوردار است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید