شرکت «پوتین» در دو اجلاس مهم بین‌المللی در چین

  • تاریخ انتشار : 1395/11/22 ساعت : 08:05 - 7 سال قبل
  • از گروه : بین الملل
  • زیرگروه : اروپا
پکن - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در دو اجلاس مهم بین المللی در سال جاری میلادی میهمان چینی‌ها خواهد بود.
به گزارش ایرنا، خبر مربوط به سفر پوتین به چین توسط «آندره دنیسف» سفیر این کشور در پکن رسانه ای شد و او گفت که رئیس جمهوری روسیه در سال جاری میلادی دو سفر مهم به چین خواهد داشت.
سفیر روسیه در چین تاکید کرد که اولین سفر پوتین به چین برای شرکت در اجلاس بین المللی راه ابریشم خواهد بود که در ماه می (اردیبهشت - خرداد) در پکن برگزار می شود.
وی برگزاری نشست کشورهای عضو بریکس شامل چین، هند، برزیل، روسیه و ‌آفریقای جنوبی را که در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به میزبانی شهر «شیامن» در استان «فوجیان» در جنوب شرق این کشور برگزار می شود را نیز مورد توجه قرار داد و گفت که رئیس جمهوری روسیه در این نشست هم شرکت می کند.
وی تصریح کرد که حضور عالی ترین مقام کشور روسیه در چین نشان می دهد که دو کشور تا چه اندازه روابط نزدیکی با یکدیگر دارند.
گفتنی است، کشور چین بر اساس اعلام منابع خبری «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی و رایزن عالی سیاسی و امنیتی خود را مسئول برقراری ارتباط با ۲۰ تن از رهبران کشورهای دنیا قرار داد که قصد دارند در نشست راه ابریشم شرکت کنند.
روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز جمعه با بازتاب دادن سفر پوتین به چین نوشت: روسیه و چین دو کشور با راهبردهای بسیار نزدیک به یکدیگر هستند و در باره موضوعات مختلف از جمله در باره ایران، ‌سوریه و حتی کره شمالی مواضع آنان یکسان است.
«دنیسف» در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین که قدرت را در سال ۲۰۱۳ میلادی در دست گرفت بیش از هر رهبر دیگری در دنیا با پوتین دیدار و گفت وگو کرده است و مناسبات آنها نه بر مبنای ایدئولوژیک بلکه بر اساس منافع و احترام متقابل است.
دنیسف در باره اینکه تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و به دلیل اظهارات اخیر وی احتمالا روابط واشنگتن و مسکو بهبود خواهد یافت، گفت: در حال حاضر هیچ تحول خاصی صورت نگرفته و گمانه زنی در این باره کار نادرستی است.
وی رویکرد دولت قبلی آمریکا به روسیه را بسیار مخرب توصیف کرد و گفت: امیدواریم این روند در دولت جدید آمریکا متوقف شود.
وی پیش بینی کرد که «پوتین» و «شی» در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ماه ژوئن (خرداد - تیر) در قزاقستان نیز با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

نظر خود را ثبت کنید