در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر صورت گرفت

انتخاب حسابرس منتخب شورا برای بررسی حساب‌های شهرداری

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، اعضای کمیسیون حسابرسان منتخب شورا را طی مناقصه ای انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، عصر روز گذشته برای نخستین بار جلسه انتخاب حسابرس منتخب شورا از شهرداری و موسسات و شرکت‌های تابعه آن و بازگشایی پاکت‌های اعلام قیمت موسسات برگزیده در شورای شهر برگزارشد و در ابتدا حسن رسولی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه یکی از مهمترین هدف‌های شورای شهر پنجم، افزایش شفافیت، روشنگری و نورتاباندن به زوایای مختلف حوزه مدیریت شهری است، گفت: یکی از مطالبات مردمی ایجاد شفافیت در مدیریت شهری است و بر همین اساس در جلسات مختلف کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم گرفتیم به صورت کاملا رقابتی و شفاف و به سبک متفاوتی حسابرسان را تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه پاکت مالی شماره دو در اختیار مدیران شرکت‌های حسابرسی است که در مقابل اصحاب رسانه این پاکت‌های قمیت باز می شود و یک رقابت شفاف را ایجاد می کنیم، اظهار کرد: بنا داریم این رویه به سایر مدیریت شهری تسری یابد و قرادادهای بالای یک میلیارد تومان منتشر شود تا هیچ رانت و رابطه‌ای در مدیریت شهری حاکم نباشد.

حسابرسی از حساب‌های شهرداری در سه مرحله

همچنین مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر نیز با بیان اینکه وظیفه حسابرسی از حساب‌های شهرداری در سه مرحله تعیین شده است گفت: متاسفانه در گذشته حسابرسان بر اساس روال درستی انتخاب نمی شدند و بدون رتبه‌بندی و صلاحیت و تنها به دلیل قیمت پایین انتخاب می شدند که این مسئله هم اعلام عمومی نمی‌شد و برای اولین بار روند انتخاب حسابرس را شفاف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آگهی انتخاب حسابرس را در روزنامه‌های عمومی منتشر کرده و در مجموع  از 37 موسسه‌ای که اعلام آمادگی کرده‌بودند ، چهار شرکت حسابرسی، واجد شرایط انتخاب شد که از آنها درخواست قیمت کردیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی تنها در صحن غیر علنی منعکس می شد و مسائل از افکار عمومی پنهان می ماند اما بنا داریم این گزارش حسابرسی را در جلسات علنی و در مسیر اصلاح و بهبود ارائه کنیم.

فراهانی در ادامه با بیان اینکه از بین 14 شرکت ، 5 شرکت انتخاب می‌شوند که هر شرکت حداکثر می تواند دو مجموعه از شهرداری را مورد حسابرسی قرار دهد گفت: واحدهای اجرایی شهرداری اعم از معاونت‌ها، سازمان‌ها و ... به ده سبد تقسیم بندی شده و هر شرکت حداکثر می تواند دوسبد را انتخاب کند.

 به گزارش ایسنا در ادامه طی مراحلی پاکت مالی شرکت‌های حسابرسی که نماینده‌شان در جلسه حضور داشتند بازگشایی شد و نهایتا چند شرکت که پایین‌ترین قیمت را داده بودند برای حسابرسی از معاونت‌ها، شرکت‌ها و ... شهرداری تهران انتخاب شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید