ایجاد اشتغال در روستاها رکن اصلی تحقق مهاجرت معکوس

  • تاریخ انتشار : 1396/11/3 ساعت : 09:08 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
فرماندار خرم‌دره گفت: ایجاد اشتغال در روستاها از ارکان اصلی تحقق مهاجرت معکوس است .

به گزارش ایسنا، «حجت محمدی» در جلسه مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی خرم‌دره با اشاره به اینکه توجه به روستاها از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: دولت با وجود مشکلات فراوان توانسته با اختصاص اعتبارات ویژه به روستاها، اقدامات خوبی انجام دهد، به طوری که وضعیت کنونی روستاها نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر شده و روستائیان رضایت‌مندی بیشتری دارند.

وی در ادامه به نقش دهیاران در مدیریت بحران روستاها اشاره کرد و افزود: دهیاران باید در اطلاع رسانی بیمه منازل مسکونی در روستاها تلاش مضاعفی داشته باشند تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد جبران خسارت توسط بیمه باشیم .

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود اعتبارات مستمر سالیانه، دهیاران باید برنامه‌های مناسبی برای درآمدزایی در روستاها و برطرف کردن مشکلات مردم داشته باشند.

وی اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی باید مشارکت لازم را در زمینه جذب این تسهیلات و اطلاع‌رسانی در این حوزه را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به این که جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها نقش تأثیرگذاری در همه حوزه‌ها ایفا می‌کند، افزود: با جذب این تسهیلات علاوه بر توسعه روستاها، مهاجرت معکوس نیز از شهر به روستا محقق خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید