رزمایش مشترک امریکا و کره , المپیک زمستانی , ژاپن " />

ژاپن خواستار برگزاری رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکاست

پکن - ایرنا - یک نشریه ژاپنی امروز نوشت توکیو خواستار آن است که آمریکا و کره جنوبی همچنان رزمایش های مشترک سالانه را برای مهار کره شمالی برگزار کنند.
به گزارش ایرنا ، این در شرایطی است کره جنوبی و آمریکا که قرار بود در ماه مارس امسال این رزمایش را برگزار کنند که به دلیل مصادف شدن با بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' آن را به تاخیر انداخته اند.
اگرچه دو کشور در مورد توقف کامل این رزمایش اظهار نظری نکرده اند اما چین و روسیه می گویند که برای حراست از صلح و ثبات در شبه جزیره کره این رزمایش های سالانه باید متوقف شود.
احتمال می رود که دو کشور پس از پایان رقابت های ورزشی مذکور رزمایش خود را انجام دهند اما زمانی برای آن تعیین نشده است.
با وجود این روزنامه ژاپن تودی می نویسد ژاپن می خواهد از دو کشور دعوت کند این رزمایش ها را ادامه دهند.
روزنامه نوشته است که 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن این هفته قرار است در توکیو با 'مایک پنس' معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده و این مساله را مطرح کند.
پنس روز چهارشنبه سفرش به ژاپن را شروع می کند و یکی از محورهای اصلی این سفر مساله کره شمالی خواهد بود.
او در راس هیاتی سپس برای حضور در المپیک زمستانی به کره جنوبی خواهد رفت و آنجا ملاقاتی با 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی خواهد داشت.
ژاپن تودی نوشته است مقام های ژاپنی و آمریکا در حاشیه بازی های المپیک نظرهای خود را در باره این رزمایش و اینکه باید برگزار شود به اطلاع رییس جمهور کره جنوبی خواهند رساند.
کره شمالی که در حال اعزام یک هیات بلند پایه به ریاست رییس مجلس عالی این کشور به کره جنوبی است و 22 ورزشکار را راهی این رقابت ها کرده گفته است که برگزاری این رزمایش تلاشی برای حمله به پیونگ یانگ است و با آن مخالفت کرده است.
به رغم بهبود روابط دو کره به واسطه برگزاری المپیک کره جنوبی ، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفته است کشورهای دنیا باید کره شمالی را برای خلع سلاح هسته ای تحت فشار قرار دهند.
آساق**231**1904**

نظر خود را ثبت کنید