گوانجو , سالگرد انقلاب اسلامی , فجر 96 " />

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گوانجو

پکن - ایرنا - جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در گوانجو چین برگزار شد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با همت کنسولگری ایران در گوانجو برگزار شد مقامات و مسئولین محلی استان های گواندونگ، فوجیان، هونان، هاینان و گوانشی، سرکنسول های کشورهای مختلف مقیم گوانجو، نمایندگان شرکت ها و بخش خصوصی چین و جمعی از ایرانیان مقیم حضور داشتند.
سرکنسول کشورمان در گوانجو در این مراسم با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی ایران در قالب استقلال، آزادی و عدالت، به تاریخچه دیرینه تعاملات ایران و چین و مناسبات اقتصادی و تجاری ویژه با استان های جنوبی چین بویژه مبادلات تجاری نزدیک به هفت میلیارد دلاری با استان گواندونگ پرداخت.
شیرغلامی بر ضرورت تعمیق و تنوع بخشی مناسبات در حوزه های فرهنگی، فناوری، دانشگاهی و گردشگری تاکید نمود.
معاون استاندار گواندونگ نیز در این آیین دوستی دو ملت ایران و چین را به درازای تاریخ و جاده ابریشم توصیف نمود.
'شو روی شنگ' با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به تهران در سال 2016 و نقش مهم ایران در چارچوب ابتکار یک کمربند یک راه، بر ضرورت همکاری دو کشور جهت احیای جاده ابریشم تاریخی و مسیر صلح و دوستی تاکید نمود.
وی همچنین به یادداشت تفاهمات پیمان خواهرخواندگی میان استان گواندونگ با استان های اصفهان، هرمزگان و فارس اشاره کرد و خواستار استفاده از این ظرفیت جهت توسعه همه جانبه مناسبات شد.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از فرش و تابلو فرش های نفیس دستباف ایرانی دایر شد که با استقبال شرکت کنندگان مراسم مواجه شده بود.
**آساق**1904**

نظر خود را ثبت کنید