فجر 96 , انقلاب اسلامی , پاکستان " />

دبیرکل جماعت اسلامی پاکستان:انقلاب اسلامی ایران الگویی برای همه مسلمانان است

اسلام آباد - ایرنا - دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان و از تحلیلگران سیاسی این کشور از انقلاب اسلامی و پیشرفت های ایران طی سال های استقرار جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مناسب برای دیگر دولت های مسلمان یاد کرد.
'لیاقت بلوچ' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در اسلام آباد گفت که موفقیت ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با وجود تحریم های مختلف دشمنان ایران، قابل دفاع است.
وی انقلاب مردم ایران را دستاورد و نتیجه مبارزات امام خمینی (ره) علیه قدرت های غربی و استکبار خواند و افزود: علیرغم همه مشکلات و کارشکنی ها، مردم ایران سی و نهمین سالگرد انقلاب خود را جشن می گیرند که دستاورد بزرگی است.
رهبر جماعت اسلامی پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه، اسلامی بودن انقلاب مردم ایران را از شاخصه های منحصر به فرد این انقلاب عنوان کرد و ادامه داد:نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود همه توطئه ها و مشکلات توانسته است در عرصه بین الملل با قدرت حاضر شود.
این تحلیلگر سیاسی پاکستان از اتحاد ملت ایران به عنوان عامل پیشرفت و انسجام ملی مردم این کشور یاد کرد و افزود: مردم ایران به جهانیان نشان دادند که می توان برابر زورگویی های استکبار ایستاد و با قدرت نظرات خود را در عرصه بین الملل بیان کرد.
لیاقت بلوچ در بخش پایانی سخنانش همچنین با اشاره به دوستی دیرینه ایران و پاکستان، گفت:مردم و رهبران دو کشور از سال های گذشته از روابط نزدیک برخوردار بوده اند که لازم است این روابط در همه عرصه ها به ویژه اقتصادی بیش از گذشته گسترش یابد.
دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان همچنین با اشاره به نقش منفی ایالات متحده در تحولات منطقه ای، افزود: باید همه مراقب حرکات آمریکا باشیم و مهم تر از همه این است که ایران، پاکستان و افغانستان باید با همکاری یکدیگر، توطئه ها را خنثی کنند.
او هشدار داد که ایالات متحده آمریکا با همکاری برخی کشورهای منطقه در تلاش است تا در روند صلح منطقه خلل ایجاد کند.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

نظر خود را ثبت کنید