اندونزی , تروریسم " />

مهاجم اندونزیایی با حمله به یک کلیسا 4 نفر را زخمی کرد

کوالالامپور - ایرنا - پلیس اندونزی گزارش داد: مردی با چاقو به کلیسایی در شهر «یوگیاکارتا» اندونزی حمله کرده که درپی آن چهار نفر زخمی شدند اما پلیس با شلیک گلوله وی را از زخمی و دستگیر کرده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آنتارا، پلیس اندونزی دراین گزارش با اعلام این‌که هنوز نمی‌توان تروریستی بودن این حادثه را تأیید کرد، عنوان داشت که بازجویی‌ها درباره انگیزه این مهاجم ادامه دارد.
طبق گزارش‌ها، مهاجم یک دانشجوی اندونزیایی بوده که به یکی از کلیساهای صاحب نام در شهر «یوگیاکارتا» واقع در جزیره اصلی «جاوا» اندونزی، حمله کرده است.
در میان مجروحانی که هنوز بهبود نیافته اند، یک کشیش اهل آلمان نیز بوده که درچند دهه اخیر در اندونزی زندگی می‌کند.
یک افسر پلیس نیز هنگامی که قصد دستگیری مهاجم را داشته، با چاقو آسیب دیده است.
سخنگوی پلیس «یوگیاکارتا» در خصوص وضعیت کنونی مهاجم بیان داشت که وی تحت بازداشت پلیس در بیمارستان به سر می‌برد و پس از بازجویی‌ها مشخص می‌شود که آیا این حادثه به تروریسم ارتباط داشته یا خیر.
کشور اندونزی پر جمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان محسوب می‌شود اما در کنار مسلمانان هندوها و مسیحیان نیز در این کشور با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند. در سال‌های اخیر و در پی گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش، تعدادی از مردم این کشور تحت تأثیر افراط گرایی به گروه های تروریستی پیوسته و در چنین فعالیت‌هایی عضویت داشته اند.
مرگبارترین حادثه تروریستی در اندونزی، در جزیره توریستی «بالی» در سال 2002 رخ داد که در اثر آن، 202 نفر که بیشتر آن‌ها گردشگران خارجی بودند، کشته شدند.
آساق****241**1599** انتشار مریم شفیعی

نظر خود را ثبت کنید