کره شمالی , کره جنوبی , دیدار سران " />

سی ان ان: مردم کره جنوبی خواهان ملاقات سران دو کره هستند

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان بعد از دعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفر به 'پیونگ یانگ'، گزارش داد: اکثر مردم کره جنوبی خواهان انجام این ملاقات و سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به پیونگ یانگ هستند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این شبکه تلویزیونی در این باره از خبرنگار خود 'پل هنکاکز' (Paula Hancocks)در 'پیونگ چانگ' محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی، پرسید: آیا رئیس جمهوری کره جنوبی این دعوت را می پذیرد و عازم پیونگ یانگ خواهد شد.
خبرنگار سی ان ان گفت: دستور العمل رسمی و مشخصی دراین زمینه وجود ندارد که پاسخ رئیس جمهوری کره جنوبی به این دعوت چه خواهد بود، اما آنچه که مشخص است اکثر مردم در اینجا (کره جنوبی) پاسخ به این پرسش را 'آری' می دانند.
هنکاکز افزود: این یک وضعیت دشواری است، چرا که رئیس جمهوری کره جنوبی به نوعی باید مطمئن ازحصول نتیجه ملموس این دیدار باشد، نه اینکه فقط به پیونگ یانگ رفته و مذاکره شود بدون آنکه حاصل و امتیازی به دست آید بخصوص درزمینه برنامه موشکی هسته ای کره شمالی .
خبرنگار سی ان ان درادامه گفت: فرماندار استان'گانگوون' (Gangwon) فردی که موجبات حضور تیم ملی کره شمالی در این بازی ها را فراهم ساخت به این شبکه گفت که رئیس جمهوری کره جنوبی پیش ازهرگونه اتخاذ تصمیمی برای پذیرفتن این دعوت و رفتن به پیونگ یانگ ، با آمریکا و ژاپن مذاکره خواهد کرد.
هنکاکز افزود:اکنون مساله مهم دراین زمینه موضوع 'زمان' است؛ با پایان یافتن بازی های المپیک زمستانی، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک نظامی خود را از سر خواهند گرفت و یا اینکه آن را بار دیگر به تعویق خواهند انداخت.
خبرنگار سی ان ان گفت:سوالات زیادی درمورد 'زمان' دیدار رئیس جمهوری کره جنوبی از پیونگ یانگ مطرح است، که آیا او به این ملاقات می رود یا نمی رود، اما بیشتر مردم دراینجا (کره جنوبی) می خواهند که وی عازم این دیدار شود.
به گزارش ایرنا، شنبه گذشته برابر با 21بهمن ماه و درجریان دیدار سه ساعته بین 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی و ' کیم یونگ نام ' نفر دوم کره شمالی به همراه 'کیم یو جونگ' خواهر رهبرکره شمالی در'خانه آبی'کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، رسانه های غربی از جمله سی ان ان گزارش دادند که دعوت رسمی رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی جهت دیدار از پیونگ یانگ ارائه شده است.
این رسانه تصویری آمریکایی با اعلام این خبر که این دعوتنامه ازسوی 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهوری این کشور تحویل داده شد،افزود:این نخستین حضور یک فرد ازخاندان رهبرکره شمالی از سال 1953میلادی بدین سو در کره جنوبی است.
اروپام **1302**1590

نظر خود را ثبت کنید