ایران و پاکستان , فرمانده ارتش پاکستان , سفیر ایران در پاکستان " />

گفت و گوی سفیر ایران در پاکستان با فرمانده ارتش این کشور در خصوص موضوعات مرزی

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز دوشنبه در دیدار با فرمانده ارتش این کشور در خصوص موضوعات مرزی و مسائل دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) 'مهدی هنردوست' سفیر کشورمان در پاکستان در دیدار با ژنرال ' قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان در خصوص روابط دوجانبه و همکاری مشترک و موضوعات مدیریت مرزی گفت و گو و تبادل نظر کردند.
این دیدار، چهارمین دیدار سفیر کشورمان در پاکستان با فرمانده ارتش پاکستان است.
نخستین دیدار دوجانبه، ماه مارس 2017 - اسفندماه سال 1395 پس از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد برای شرکت در نشست اکو برگزار شد و دیدار دوم نیز در آوریل 2017 - فروردین ماه امسال - برگزار شد.
سومین دیدار دوجانبه سفیر کشورمان در پاکستان با فرمانده ارتش نیز اکتبر سال 2017 - مهرماه سال جاری - برگزار شد.
ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در سفر به ایران که به دعوت سرلشکر 'محمد باقری'رییس ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت ،علاوه برسرلشکر باقری با 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران، 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران و برخی از فرماندهان ارشد نظامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
رهبران و مسئولان عالیرتبه ایران و پاکستان همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر دارند و این دیدارها به گسترش روابط دوجانبه منجر می شود.
به گزارش ایرنا، کشور پاکستان به مرکزیت شهر 'کراچی' در تاریخ 14 آگوست سال 1947 (23مرداد 1326) اعلام موجودیت کرد وایران نخستین کشوری بود که آن را به رسمیت شناخت.
در میان تمامی کشورهای جهان نیز، پاکستان نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، 'آغا شاهی' وزیر امور خارجه وقت پاکستان به تهران سفر کرد وبا امام خمینی (ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی دیدار کرد.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی*81663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

نظر خود را ثبت کنید