تشییع 25 شهید در استان فارس

مراسم استقبال از ۲۵ شهید دوران دفاع مقدس که پیکرهای آنان به تازگی تفحص شده‌اند، در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز و با حضور جمعی از مسئولان و گروه‌های مردمی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهدی انصاری معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در این خصوص گفت: از میان شهدای تازه تفحص شده‌ای که مردم فارس و شیراز افتخار میزبانی آنان را دارند، 6 شهید شناسایی شده و 19 شهید گمنام هستند.

 انصاری با بیان اینکه پیکر یکی از 25 شهید که جزو شهدای گمنام است، به استان کهگیلویه و بویر احمد منتقل خواهد شد، گفت: تمام شهدا پس از تشییع و برگزاری مراسم وداع، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در نقاط مختلف استان فارس تدفین خواهند شد؛ پیش‌بینی می‌شود در ایام فاطمیه شاهد برگزاری حدود 200 برنامه‌ی وداع با شهدا باشیم.

انصاری با اشاره به اینکه مراسم تشییع عمومی شهدا، فردا یکشنبه 26 ساعت 16 مراسم تشییع عمومی با شهدا در مسیر میدان شاهزاده قاسم تا حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) انجام می‌شود، گفت: شامگاه یکشنبه، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مراسم وداع عمومی را برگزار می‌کنیم.

او با یادآوری اینکه بعد از مراسم وداع شهدا برای تشییع و خاکسپاری به نقاط مختلف فارس منتقل می‌شوند، گفت: شهدای شناسایی در زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

انصاری خاطرنشان کرد: شهید عزیزقلی استواری فرزند صفی خان از نیروهای ارتش به شهرستان مرودشت، شهید محمد اژدری فرزند الخاص از نیروهای ناجا به شهرستان کازرون، شهید غلام قنبری فرزند ایروان از ناجا به شهرستان مرودشت، شهید فرامرز سلیمانی فرزند جانی‌خان از نیروهای ناجا به شهرستان نی‌ریز، شهید ابوالقاسم رضایی فرزند گرگعلی از نیروهای ناجا به شهرستان کازرون و شهید سیروس مهاجرگویمی فرزند شیرزاد از نیروهای ناجا در شهرستان شیراز تشییع و تدفین می‌شوند.

وی یادآور شد که پیکرهای مطهر شهدای گمنام نیز در شهرستان‌های استهبان، سروستان، اقلید و آباده تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید