ذوالقدر تشریح کرد

مهمترین مصوبات بودجه در حوزه زنان

  • تاریخ انتشار : 1396/12/4 ساعت : 10:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مهمترین مصوبات مجلس در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷ در حوزه زنان را تشریح کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس در تبصره ۱۴ لایحه بودجه در بخش هدفمندی، ۲۳۰ میلیارد تومان از مصارف هدفمندی جهت بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین در راستای سیاست‌های کلی خانواده و اجرای قانون برنامه ششم و در جهت توان‌افزایی زنان، پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به منظور تحقق اهداف قانونی فوق با مجوز شورای برنامه‌ریزی استان‌ها در اختیار اداره کل امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار می‌گیرد. همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند مبلغ مزبور را به اداره کل امور زنان و خانواده استان تخصیص دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین با تصویب مجلس مقرر شد به منظور تهیه و اجرایی کردن طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اعتباری به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با تایید شورای اجتماعی کشور صرف اقدامات اجرایی طرح فوق شود.

ذوالقدر یادآور شد: در بند الف تبصره ۱۴، ۵۰ میلیارد تومان بیمه قالیبافان نیز پیش‌بینی شد. با توجه به اینکه بخش اعظمی از قالیبافان از خانم‌ها هستند این بند با کمک اعضای فراکسیون زنان و خانم‌های عضو کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در تبصره ۱۱ لایحه بودجه نیز مقرر شد تا مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان در مواردی که پرداخت خسارت بر عهده بیت‌المال یا دولت باشد، اختصاص یابد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید