جنگ سرد , چین , آمریکا " />

ابراز نگرانی فزاینده چین از تهدید خوانده شدن این کشور در آمریکا

پکن - ایرنا - چین از اینکه آمریکا بر نظریه تهدید چین تمرکز کرده و برچسب جاسوسی به مردم چین می زند، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا وزارت خارجه چین در همین رابطه کشور در بیانیه ای آورده است چنین نظریه هایی دیگر کاربرد ندارد و آمریکا بیهوده از خیزش چین می هراسد.
وزارت خارجه چین در این بیانیه آورده است سایه ترسی که امروز در آمریکا احساس می شود ساخته و پرداخته خود آن کشور است.
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نیز نوشته است وقتی در آمریکا این بحث می شود که همه مردم چین جاسوس هستند، هر کسی به فکر این می افتد که واشنگتن دیدگاه های خود را مانند فیلم های هالیوودی مطرح می کند.
نشریه می افزاید متاسفانه در آمریکا همه چیز بر اساس نظریه چین مورد بررسی قرار می گیرد و هر ابزار و نهادی که به چین مربوط باشد بنوعی یک خطر امنیتی برای آمریکا محسوب می شود.
وزارت خارجه چین از تمرکز آمریکا بر نظریه تهدید چین ابراز نگرانی کرده و در بیانیه خود آورده است که این نوعی ذهنیت جنگ سرد و القای شدید ناامنی است.
چین از اینکه آمریکا در حال تقویت روابط با تایوان است و در دریای جنوبی این کشور را تحت فشار نظامی قرار می دهد و در اطراف چین یک حلقه نظامی ایجاد کرده بشدت نگران است.
این در حالی است که آمریکا در حال افزایش تدابیر ضد تجاری علیه چین است و قرار است بر اساس لایحه کنگره آن کشور سفر مقام های آمریکا در هر سطحی به تایوان به رسمیت شناخته شود.
در همین رابطه نماینده دایم چین در سازمان ملل معتقد است جهان باید به دنبال همکاری بیشتر باشد و ذهنیت جنگ سرد نیز پایان یابد.
'ماژائو شو' نماینده چین در این سازمان گفت وقت آن رسیده است جامعه بین المللی روی همکاری و ایجاد شرایط مساعد برای روابط بهتر میان کشورها متمرکز شود.
وی خاطر نشان کرد ذهنیت جنگ سرد یک مانع بزرگ برای بهبود روابط بین المللی است و همکاری ها و منافع متقابل می تواند زمینه ساز رشد جهانی و توسعه همکاری ها شود.
او گفت جامعه بین المللی بیش از هر زمان دیگری به همکاری بر اساس منافع متقابل نیاز دارد باید با تمرکز بر چند جانبه گرایی با اقدامات مبتنی بر ذهنیت جنگ سرد مقابله شود.
وی در نشست شورای امنیت گفت که راه حل مسایل استفاده از منشور سازمان ملل و پیشبرد صلح و حراست از امنیت و توجه به منافع متقابل است.
فرستاده چین گفت که کشورش به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل آماده پیشبرد همکاری ها و حفاظت از صلح است.
آساق**231**1904**

نظر خود را ثبت کنید