توزیع 1518 تن کود شیمیایی بین کشاورزان بجنورد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت: از 1545 تن سهمیه کود اوره(سرک) تخصیصی جهت زراعت های پاییزه (غلات و کلزا) تاکنون 1541 تن حمل و 1518 تن بین کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی بجنورد، اسماعیل محمود آبادی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در فصل پاییز و ابتدای زمستان، غلات پاییزه خصوصا در مناطق دیمزار از نظر مراحل فنولوژی رشد عقب بوده و باید جهت تسریع در افزایش سرعت آن با توجه به ریزش به موقع و مناسب باران در اسفندماه نسبت به توزیع کود سرک تا نیمه اول فروردین 97 اقدام گردد .

وی افزود: راهنمایی های  لازم جهت مصرف بموقع و به اندازه کود سرک توسط کارشناسان زراعت و مروجین مراکز جهاد کشاورزی  به کشاورزان انجام شده است .

محمودآبادی خاطرنشان کرد: کارگزاری‌های شهرستان با توجه به تقاضای خرید روز افزون زارعین نسبت به ارائه درخواست خرید کود اوره اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: روند توزیع کود تا اوایل اردیبهشت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

0

زار از نظر مراحل فنولوژی رشد عقب بوده و باید جهت تسریع در افزایش سرعت آن با توجه به ریزش به موقع و مناسب باران در اسفندماه نسبت به توزیع کود سرک تا نیمه اول فروردین 97‌ اقدام گردد .

وی افزود: راهنمایی های  لازم جهت مصرف بموقع و به اندازه کود سرک توسط کارشناسان زراعت و مروجین مراکز جهاد کشاورزی  به کشاورزان انجام شده است .

محمودآبادی خاطرنشان کرد: کارگزاریهای شهرستان با توجه به تقاضای خرید روز افزون زارعین نسبت به ارائه  درخواست خرید کود اوره اقدام نموده اند .

وی ادامه داد : روند توزیع کود تا اوایل اردیبهشت همچنان ادامه دارد .


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید