کنگره آمریکا , جنگ تجاری آمریکا و چین , آفریقا " />

کنگره آمریکا درباره فعالیت نظامی چین در آفریقا تحقیق می کند

تهران- ایرنا- در ادامه تلاش های آمریکا برای محدود کردن قدرت رقابتی چین، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور قصد دارد درباره تلاش پکن برای گسترش قدرت نظامی و اقتصادی خود در آفریقا تحقیق کند.
به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دوین نانز» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این خبر افزود: سرمایه گذاری چین در آفریقا باعث تقویت سهم این کشور از بازار جهانی می شود.
نانز با اشاره به تاسیس پایگاه نظامی از سوی چین در جیبوتی در شاخ آفریقا و همچنین در مدخل دریای سرخ، مدعی شد که پکن افزون بر توانمندی های نظامی، با این کار قصد کنترل حکومت های منطقه را دارد.
نانز تصریح کرد که نفوذ سیاسی در کشوری در مدخل دریای سرخ که شریان کشتیرانی در جهان است، این امکان را به چین می دهد که جریان تجارت جهانی را قطع کند.
عضو ارشد کنگره آمریکا همچنین ادعا کرد که پکن از سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی امکان فشار به این کشورها در رای دادن به نفع چین در رای گیری های سازمان ملل را در اختیار آن قرار می دهد.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اقدامات تنبیهی علیه چین را به دلیل آنچه سرقت مالکیت معنوی آمریکا می خواند، افزایش داده است.
ترامپ هفته گذشته دستور آغاز اقدامات برای افزایش تعرفه برخی از کالاهای وارداتی از چین به ارزش 60 میلیارد دلار را صادر کرد.
ترامپ همچنین پیشتر تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داده بود که به شدت مورد انتقاد و اعتراض چین قرار گرفت.
شبد**9416**9122

نظر خود را ثبت کنید