لزوم ورود دانشگاه‌ها در مباحث پژوهشی بیماری اوتیسم

عضو هیأت علمی مؤسسه حمایت از مبتلایان اوتیسم در خراسان‌ جنوبی گفت: لازم است ادارات دولتی و دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش به موسسه حمایت از مبتلایان اوتیسم در استان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، در مراسم گردهمایی مسئولان استانی و کشوری به مناسبت هفته گرامیداشت و آگاه‌سازی اوتیسم، اظهار کرد: این موسسه این آمادگی را دارد که در امر تسهیل گری از ادارات و سازمان‌ها، حلقه اتصالی برای دریافت درمان‌های اوتیسم بین خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد تا باعث قوت قلب در خانواده فرزندان اوتیسم شود. 

وی افزود: هنوز به دلیل شناخته نشدن کودکان اختلال اوتیسم در خراسان‌جنوبی و اماکن، آموزش و توانبخشی و حمایت‌ها از سوی ما برای کودکان کافی نیست بلکه خانواده‌های افراد از این استان به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند. 

عضو هیأت علمی مؤسسه حمایت از مبتلایان اوتیسم در خراسان‌ جنوبی بیان کرد: مؤسسه اوتیسم خاوران که تحت نظر سازمان بهزیستی خراسان‌ جنوبی است وظیفه خدمت رسانی به خانواده‌های این افراد را دارد. 

حسینی تصریح کرد: باید بین دانشگاه و مؤسسه حمایت از مبتلایان اوتیسم در استان ارتباط وجود داشته باشد تا این موسسه بیشتر در خدمت رسانی به این خانواده‌ها باشیم. 

وی یادآور شد: درمان کودکان اوتیسم از دغدغه‌های موسسه حمایت از مبتلایان اوتیسم خاوران خراسان‌ جنوبی است. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید