دانش بنیان , تفکر , فناوری " />

نبود تفکر دانش بنیان، مشکل اساسی برنامه های کشور است

  • تاریخ انتشار : 1397/2/23 ساعت : 14:36 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : علمی
زنجان -ایرنا- رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور گفت: نبود نگرش و تفکر دانش بنیان اشکال اساسی در بسیاری از برنامه های کشور بوده و مبنای چنین تفکری، باور حوزه علم و دانش به جوانان پرشور به عنوان سرمایه های اصلی است.
به گزارش ایرنا، محمدصادق بیجندی روز یکشنبه در آیین آغاز بکار برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در زنجان افزود: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی در سالی که به فرمان رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده، به تفکر دانش بنیانی نیاز داریم.
وی یادآور شد: اگر تفکر و نگرش دانش بنیان وجود داشته باشد، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی هم محقق می شود.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور گفت: حمایت درست از تفکر و نگاه صحیح، اتفاقات خوبی را در تمامی حوزه ها رقم می زند.
وی خاطر نشان کرد: شکل گیری اکوسیستم و زیست بوم کارآفرینی در زنجان در حال رخ دادن و اقدامی برای از مرحله ایده تا اجرا و تولید در دست انجام است.
بیجندی اظهارداشت: زنجان مرکز آموزش اشتغال محور کشور در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد و تجهیزات به روز مورد نیاز به ارزش 45 میلیاردریال به این استان منتقل می شود.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور گفت: خوشبختانه استان زنجان به عنوان قطب علم آی تی و الکترونیک مطرح شده است و یکی از ارکان و پایه های تحقق آن بهره گیری از همین صنایع فرهنگی و خلاق و برنامه شتابدهی است.
وی اضافه کرد: معتقدیم این مجموعه در کنار پارک علم و فناوری استان زنجان می توانند گام های اساسی و تاثیرگذاری را در حوزه اشتغال دانش آموختگان بردارند.
بیجندی تاکید کرد: با تجهیزات 45 میلیارد ریالی که هفته آینده به زنجان منتقل می شود، آموزش های تخصصی در زمینه مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه و امنیت شبکه ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور گفت: برای نخستین بار در کشور، این دوره های آموزشی به شکل مشترک میان جهاد دانشگاهی و یک شرکت هوآوی برگزار می شود.
وی افزود: زنجان به علت وجود جوانان پر شور و علاقه مند و ترکیب همدلی و همراهی مدیران آن، ظرفیت برگزاری چنین دوره هایی را دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان هم در ادامه این برنامه گفت: امروز شاهد آغاز به کار 2 مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد و مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق استان با عنوان برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان هستیم.
مهدی عباسی افزود: در مرکز صنایع خلاق این استان، که تاکنون نمونه آن در کشور راه اندازی نشده است، به سمت تولید محصولات فرهنگی اقتصادی حرکت می شود.
رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: این مرکز در چهار حوزه رسانه ای و فرهنگی، میراث فرهنگی، محصولات هنری و محصولات فرهنگی کارکردی تولید محصول خواهد کرد.
برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در مرکز جهاد دانشگاهی زنجان امروز یکشنبه آغاز به کار کرد.
3001/8068

نظر خود را ثبت کنید