ساخت خط ریلی , راه آهن , گرگان , بجنورد , مشهد " />

خط ریلی مشهد - گرگان اجرایی می شود

  • تاریخ انتشار : 1397/3/5 ساعت : 15:25 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امضای قرارداد اجرای خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان نهایی شده است؛ گفت: این طرح عمرانی با 82 هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، محمدحسین علی نیا روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای پروژه خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان، پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح جدید، طول این خط ریلی از 650 کیلومتر به 540 کیلومتر کاهش یافته است؛ گفت: این طرح در چهار قطعه اجرایی می شود که بیش از 230 کیلومتر آن در خراسان شمالی است.
بر اساس این گزارش در طول این مسیر 540 کیلومتری، باید 27 ایستگاه ایجاد شود که 11 ایستگاه در خراسان شمالی است.
علی نیا اظهار داشت: زمان اجرای این طرح ریلی پنج ساله پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرارداد طرح ریلی مشهد- بجنورد -گرگان میان وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی به امضا رسیده است.
وی افزود: 85 درصد از هزینه های اجرایی این طرح با سرمایه گذاری شرکت خارجی تامین می شود و آستان قدس رضوی نیز تامین 15 درصد از سهم کارفرما را تقبل کرده است.
علی نیا در بخش دیگری از سخنان خود در باره طرح ریلی جوین-اسفراین- بجنورد هم اظهار داشت: قطعه قاسم آباد- اسفراین اکنون 92 درصد پیشرفت دارد و ایستگاه ها در حال آماده سازی است.
وی افزود: قطعه جوین- قاسم آباد نیز 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع برای تکمیل این دو قطعه، یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته برای این پروژه ریلی 380 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد اما تنها 90 میلیارد ریال از این رقم اختصاص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات قطعه اسفراین- بجنورد به طول 103 کیلومتر انجام شده و این پروژه ریلی با 25 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط چند شرکت به صورت کنسرسیوم در حال پیگیری است.
استان خراسان شمالی که در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است فاقد خطوط ریلی حمل مسافر و کالا است و تنها خط ریلی آنتنی در شهرستان جاجرم برای حمل محصولات آلومینای این شهرستان در جنوب استان ساخته شده است.
7185/ 6042

نظر خود را ثبت کنید