احداث مجتمع سالمندان از نیازهای عمده طارم است

  • تاریخ انتشار : 1397/3/28 ساعت : 10:39 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
​فرماندار شهرستان طارم گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرستان طارم، پیری و رشد منفی جمعیت است لذا باید اهتمام لازم در زمینه احداث مجتمع سالمندان در این شهرستان وجود داشته باشد.

فریدون هاشم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه به تامین نیازهای معلولان و سالمندان، اظهار کرد: از مهم‌ترین نیازهای این قشر از جامعه توجه ویژه به مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی برای تردد و بهره‌مندی از امکانات اجتماعی است .

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از معلولان علی‌رغم معلولیت دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند، عنوان کرد: نیازهای معلولان به ویژه در حوزه  باید به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل شود .

فرماندار شهرستان طارم با تاکید بر اینکه جلسات کمیته مناسب‌سازی شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: اهداف کمیته مناسب‌سازی و اجرای دستورالعمل‌های مربوطه باید به صورت یک خواسته درونی و وظیفه شرعی تلقی شود تا شرایط حضور این قشر از جامعه نیز در فعالیت‌های اجتماعی تسهیل شود .

هاشم‌نژاد با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی یکی از شاخص‌های امتیازدهی و انتخاب دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجائی است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که در بحث مناسب سازی اماکن و ابنیه، برنامه‌های خود را اجرایی کنند مورد تقدیر فرمانداری قرار خواهند گرفت .

وی با تاکید بر اینکه اقشار مختلف جامعه نیازمند مناسب‌سازی هستند، تصریح کرد: هیچ کس از گزند معلولیت درامان نیست زیرا حتی کوچک‌ترین حادثه‌ای نیز می‌تواند معلولیت را برای افراد رقم بزند.

این مسئول، طارم را نیازمند اهتمام بیشتر در زمینه مناسب‌سازی دانسته و افزود: از آنجایی که طارم دارای رشد جمعیت منفی است و جمعیت آن رو به پیری است باید اهتمام بیشتری در زمینه مناسب‌سازی و احداث مجتمع سالمندان به عنوان دهکده سلامت در ابعاد کوچک برای سالمندان در شهرستان وجود داشته باشد .

به گزارش ایسنا، در حال حاضر 1200 معلول شناسایی شده در سطح شهرستان وجود دارد که 550 معلول پرونده‌دار و 221 معلول نیز مستمری‌بگیر هستند.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید